Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Незатребувані трудові книжки: причини та особливості зберігання

07.05.2019

Зазвичай у разі розірвання трудового договору трудова книжка «залишає» підприємство разом із працівником, який звільнився: власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку (ч. 1 ст. 47 КЗпП). Проте буває, що трудова книжка залишається на підприємстві без самого працівника. Що в цій ситуації зобов'язаний зробити роботодавець? Як оформити справу з незатребуваними трудовими книжками та здати її в архів? А якщо власник трудової книжки потім усе-таки з'явиться, як оформити йому видачу цього документа вже з архіву? Відповіді на ці та інші запитання читайте в запропонованому матеріалі.

Найбільш поширена причина незатребуваності трудових книжок є сумною – смерть працівника. Його родичів цей документ уже навряд чи зацікавить. Тож книжка так і залишиться в роботодавця і, скоріш за все, проведе тут весь установлений для неї строк зберігання.

Рідше причиною є звичайна безвідповідальність: працівник живий і здоровий, але одного прекрасного дня він вирішив, що ходити на цю роботу більше не бажає. Після цього пропав, завдавши роботодавцеві додаткового клопоту спочатку з розшуку власника, а потім – оформлення звільнення. Така дрібниця, як трудова книжка, вільних від усяких зобов'язань працівників, звісно, не цікавить.

Це найпоширеніші варіанти. Але на практиці зустрічаються й більш екзотичні випадки незатребуваності документів (наприклад, тимчасова втрата пам'яті у її власника). Так чи інакше, результат завжди один: працівника на підприємстві вже немає, а його трудова книжка є, і з нею треба щось робити.

Трудова книжка вважається незатребуваною, якщо дотримано всіх трьох умов:

  • працівника звільнено;
  • йому або його найближчим родичам направлено листа із проханням забрати документ;
  • листа одержано, але ніякої реакції в установлений строк не було.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
26.06.2025
Оплата практики студентів та керівників практики
У статті розглянуто особливості оплати практики студентів вищих навчальних закладів та керівників практики. Оплата виробничої практики студентів закладів вищої освіти та керівників такої практики має свої особливості. У статті розповімо про те, у який спосіб та за яких умов оплачується практика студ...
27.05.2025
Чи можливі відносини з директором товариства за цивільно-правовим договором
У статті розглянуто, чи можна з директором підприємства укласти не трудовий, а цивільно-правовий договір, а також якими можуть бути наслідки, якщо такий договір під час перевірки буде визнано трудовим. У цій статті ми розкажемо, чи можна укласти цивільно-правовий договір (далі – ЦПД) із директ...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
02.07.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
Кращі матеріали