Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи може керівник громадської організації одночасно керувати комерційним підприємством або бути підприємцем?

Директор комерційного підприємства (оформлений за трудовим договором, це його основне місце роботи) у вільний час займається підприємницькою діяльністю. Крім того, він є членом громадської організації і на зборах був вибраний її керівником. Чи може фізособа суміщати всі ці обов'язки: керувати громадською організацією і комерційним підприємством та вести підприємницьку діяльність?

Так, може – реалізовуючи свої конституційні права.

Давайте подивимося, які права гарантує громадянам законодавство України.

По-перше, право на працю, включаючи право на вільний вибір професії та роду занять і роботи, шляхом укладення трудового договору з підприємством або підприємцем (ст. 43 Конституції, ст. 2 КЗпП).

По-друге, право на добровільну участь у громадських об'єднаннях (громадські організації або громадські спілки), створених для реалізації та захисту своїх прав і свобод, задоволення своїх економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів, за винятком обмежень, установлених законом в інтересах національної безпеки і громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей (ст. 36 Конституції; ст. 1, 3 Закону від 22.03.12 р. № 4572-VI, далі – Закон № 4572). Член громадського об'єднання з його згоди може бути вибраний керівником цього об'єднання (п. 6 ст. 9 вищезгаданого Закону).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
17.10.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
17.10.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчального процесу, в яком...
17.10.2025
Чи потрібно підприємству вести військовий облік практикантів та стажистів?
У статті з’ясуємо, чи повинно підприємство перевіряти наявність військово-облікового документа у практикантів і стажистів та ставити на військовий облік таких осіб. Як відомо, юридичні особи повинні вести військовий облік своїх військовозобов'язаних працівників. Але чи зобов’язані підпри...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали