Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Коли та в якій формі складається графік відпусток

Закриття бухгалтерського року: згадати все!

Завершення бухгалтерського року: відповідаємо на ваші запитання

Ні, не можна. Чинне трудове законодавство не містить норм, які б звільняли роботодавця від складання графіка відпусток у зв'язку з невеликим штатом співробітників. Тому складати графік відпусток усе одно доведеться згідно з вимогами ч. 4 ст. 79 КЗпП та ч. 10 ст. 10 Закону від 15.11.96 р. № 504/96-ВР.

Майте на увазі! Відсутність графіка відпусток на підприємстві може обернутися штрафними санкціями. По-перше, посадових осіб підприємства можуть оштрафувати на підставі ч. 1 ст. 41 КУпАП – тут штраф у розмірі від 30 до 100 НМДГ (від 510 до 1 700 грн). Крім того, підприємству загрожує штраф за інші порушення трудового законодавства у розмірі мінімальної зарплати (на сьогодні 1 МЗП = 4 173 грн), передбачений ст. 265 КЗпП.

Форма графіка відпусток законодавчо не затверджена, тому роботодавці мають право самостійно розробити зручну для них форму, зафіксувавши це в локальних документах (наприклад, у правилах внутрішнього трудового розпорядку або колдоговорі).

Строки складання графіка відпусток також офіційно не встановлено. У цьому питанні можна орієнтуватися на Типові правила, затверджені Держкомітетом СРСР з праці та соцпитань від 20.07.84 р. № 213 (далі – Типові правила № 213). Але оскільки вони носять рекомендаційний характер, зазначену в них дату можна взяти за основу. Так, згідно з п. 20 Типових правил № 213 графік відпусток складається на кожний календарний рік не пізніше 5 січня поточного року. Але пам'ятайте, що кожне підприємство має право самостійно встановити для себе граничний строк складання цього документа.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали