Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як оформлювати копію наказу про звільнення після 10 червня

З 10.06.21 р. обов’язково треба видавати працівникові, який звільняється з будь-яких підстав, копію наказу про таке звільнення. Як правильно її засвідчити: написом «копія вірна» чи «мокрими» підписами і печаткою? На цю тему багато суперечок, тож звернемося до нормативних засад.

Нагадаємо, що раніше було передбачено обов’язкову видачу копії наказу лише в разі звільнення з ініціативи власника (ст. 40, 41 КЗпП).

Після внесення змін до ст.47 КЗпП згідно із Законом від 05.02.21 р. № 1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення незалежно від підстав звільнення.

Тож з’ясуємо, що таке копія наказу. Оскільки КЗпП не визначено, якою має бути копія наказу, звернемося до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.15 р. № 1000/5 (далі – Правила № 1000/5).

Згідно із загальними положеннями цих Правил копія документа – це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документної інформації іншого документа і в окремих випадках – деяких його зовнішніх ознак. Далі в розділі 10 Правил детальніше описано, якою має бути копія саме службового документа (тобто наказу чи розпорядження).

Зокрема, копія документа має відповідати оригіналу, тобто повністю відтворювати інформацію оригіналу і всі його зовнішні ознаки або їх частину.

 Напис про засвідчення копії:

  • складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії;
  • скріплюється відбитком печатки відповідного структурного підрозділу установи чи печатки «Для копій» або засвідчується відбитком печатки установи;

Далі на лицьовому боці у верхньому правому куті першого аркуша документа проставляється відмітка «Копія».

Зверніть увагу, що згідно із Правилами № 1000/5 порядок виготовлення, засвідчення та видавання копій документів прописується в інструкції з діловодства підприємства, установи. А отже, на підставі загальних Правил № 1000/5 підприємство має розробити власну інструкцію з діловодства і за потреби розширити (детальніше описати), зокрема, порядок видачі копій службових документів.

Крім того, нагадаємо, що з 2017 року відповідно до Закону від 23.03.17 р . № 1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» печатки не є обов’язковими. Тому, якщо підприємство не має печатки, його дії є законними, а копія без печатки також має юридичну силу.

Водночас рекомендуємо вести журнал обліку наказів у паперовій формі з обов’язковим проставлянням підпису звільненого працівника. Адже згідно зі ст. 235 КЗпП у разі затримки видачі копії наказу (розпорядження) про звільнення з вини власника або уповноваженого ним органу працівникові виплачується середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали