Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Економія на соцпакеті: як дотримати всіх формальностей

19.03.2019

Новації в оплаті праці – 2019

Трудовий чи цивільно-правовий: який договір і коли застосовувати

Поняття «Соціальний пакет» не закріплене в законодавстві про працю. До того ж, КЗпП не зобов’язує працедавців забезпечувати ним своїх працівників. Наявність і умови надання соцпакета – добровільне рішення працедавця, направлене на формування його позитивного іміджу в діловій сфері та на ринку праці. Воно обумовлене бажанням додаткового стимулювання працівників. Але інколи перегляд або скасування соцпакета – єдиний шанс скоротити витрати на персонал, не вдаючись до звільнення. Про те, як правильно оформити документи в разі рішення скоротити соцпакет, ітиметься в запропонованому матеріалі.

Обов’язкового набору соцпакета не існує. Структура та наповнення на розсуд працедавця залежно від його фінансових можливостей, політики управління персоналом і загалом від готовності витрачати гроші. Зазвичай до пакета входять базові (оплата харчування, проїзду, послуг мобільного зв’язку, поліса добровільного медичного страхування) та додаткові складові (оплата навчання, відпочинку, оренда житла для працівників тощо).

Так от, скасовуючи або скорочуючи яку-небудь складову соцпакета, працедавцеві слід звернути увагу на зміст п. 2.3 Інструкцій зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.04 р. № 5 (далі Інструкція № 5), в якому наведено перелік заохочувальних і компенсаційних виплат. Адже саме такі виплати є складовими зарплати (ч. 3 ст. 2 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці», далі – Закон № 108)

Нагадаємо, що зменшити зарплату в односторонньому порядку працедавець може на підставі норм ст. 103 КЗпП і ч. 2 ст. 29 Закону № 108. Водночас про запровадження нових або зміну діючих умов оплати праці у бік погіршення працедавець зобов’язаний попередити працівника не пізніше ніж за два місяці до їх запровадження.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
11.11.2025
Індексація зарплати в листопаді 2025 року
У статті викладено особливості проведення індексації зарплати в листопаді 2025 року та наведено декілька практичних прикладів. Уже п’ять місяців поспіль коефіцієнти індексації не змінюються. 2025 року право на індексацію виникло лише в липні – для тих працівників, яким не підвищували окл...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали