Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Посадова інструкція працівника

Роботодавці часто цікавляться, для чого потрібна посадова інструкція. Адже пояснити працівнику, що він повинен виконувати, можна і на словах. І це набагато простіше, ніж складати посадову інструкцію. Чому без цього документа не обійтися і як його правильно скласти, розповімо в консультації.

Нерідко на практиці роботодавці формально підходять до складання посадової інструкції. У результаті вона містить загальні фрази без конкретизації виконуваної роботи або не має нічого спільного з обов'язками, реально покладеними на працівника. А іноді роботодавці взагалі обходяться без посадової інструкції, обмежившись усним поясненням того, що працівнику необхідно робити. Такий підхід є помилковим і загрожує роботодавцю серйозними неприємностями.

Обов'язок роботодавця роз'яснити найманому працівнику, з яким укладено трудовий договір, його права та обов'язки, а також проінформувати про умови роботи, визначити його робоче місце передбачено ст. 29 КЗпП. І виконати цей обов'язок найкраще, ознайомивши працівника під підпис із його посадовою інструкцією.

Законодавчого визначення посадової інструкції немає. Але виходячи з її призначення та рекомендацій Мінсоцполітики та Держпраці, наведених у листах Мінсоцполітики України від 25.11.15 р. № 713/13/116-15 (далі – Лист № 713) і Держпраці України від 18.12.15 р. № 5820/0/4.4-06/6/ДП-15, посадова інструкція – це внутрішній локальний документ підприємства, що визначає організаційно-правовий статус працівника та передбачає перелік конкретних завдань і обов'язків, прав, повноважень, відповідальності, необхідних знань і кваліфікації працівника для ефективного виконання роботи, передбаченої трудовим договором.

Посадова інструкція розробляється для кожної посади, установленої штатним розписом. Щоб не допускати дублювання двома і більше працівниками функцій, посадові інструкції повинні бути взаємопов’язаними та конкретними.

Без посадових інструкцій можуть обійтися деякі керівники, правовий стан яких визначено статутом підприємства або положенням про окремий підрозділ, у якому вказуються основні завдання, обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій (п. 6 Довідника № 336, лист Мінпраці та соцполітики України від 03.10.05 р. № 36-508).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали