• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Завершуємо обліковий рік: що треба зробити бухгалтеру

Настав час підбивати підсумки року, що минає, і складати річну звітність. А до цього бухгалтеру потрібно виконати ряд важливих справ, причому не тільки бухгалтерських. Про які справи йдеться, розповімо в консультації.

Згідно зі ст. 1 Закону № 996 первинним є документ, що містить відомості про господарську операцію.

При перевірці діяльності підприємства фахівці ДФС приділяють первинці особливу увагу. Адже відповідно до п. 44.1 і 44.2 ПК з метою оподаткування платники зобов'язані вести облік доходів і витрат, інших показників на підставі первинних документів, регістрів бухобліку та інших документів, пов'язаних із нарахуванням та сплатою податків і зборів, оформлення яких передбачене законодавством. При цьому забороняється формувати показники податкової звітності, митних декларацій виходячи з даних, не підтверджених відповідними документами.

Ревізія первинки вбереже ваше підприємство від штрафних санкцій, дозволить скласти достовірну фінансову та податкову звітність. Докладніше про правила оформлення первинних документів див. в консультації «Первинні документи: правила складання».

На підприємстві обов'язково повинен бути графік документообороту (п. 5.1–5.5 Положення № 88). Можливо, у кінці року його доведеться уточнити. Причинами такого уточнення можуть бути:

  • організаційно-виробнича структура підприємства;
  • вид та обсяги документів, що надходять зі сторони;
  • строки обробки документів.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали