Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Управління багатоквартирним будинком: закінчення ери балансоутримання

ЖКП по-новому: особливості роботи управителя, облік, податки

Акценти статті:

  • чи є власник у багатоквартирного будинку (далі – ББ);
  • що таке спільне майно ББ, хто може ним розпоряджатися та хто має про нього дбати;
  • чому законодавство позбулося понять «балансоутримувач» та «балансоутримання»;
  • кому заважав Акт приймання-передачі житлового будинку;
  • якими будуть податкові наслідки в разі списання ББ з балансу.

Багатоквартирний будинок складається з багатьох елементів, частина яких є власністю конкретних осіб, а інша – належить всім власникам одночасно. Законодавство (зокрема, ст. 382 Цивільного кодексу) називає це спільним майном ББ.

Аби спільне майно перебувало в належному стані, хтось має ним управляти. Відповідно до ст. 9 Закону від 14.05.15 р. № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі – Закон № 417) управління ББ здійснюють його співвласники. Вони можуть передати всі або частину функцій з управління будинком управителю. Ним може бути суб’єкт підприємницької діяльності – фізособа-підприємець або юридична особа.

Закон № 417 багато уваги приділяє тим функціям, які має виконувати управитель, й набагато менше – його, так би мовити, стосункам із самим будинком. А ці стосунки є не надто визначеними.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
17.03.2025
Які документи потрібно оформити під час продажу основних засобів?
Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документами слід оформити цю операцію? Практична ситуація Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документ...
17.03.2025
На підставі яких документів об’єкт ОЗ може бути введений в експлуатацію?
У березні 2025 року підприємство придбало основні засоби: новий токарський верстат і фрезерний верстат, який був в експлуатації. Цього ж місяця обидва верстата вводяться в експлуатацію. Як документально оформити цю операцію? Практична ситуація У березні 2025 року підприємство придбало основні ...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
02.06.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
Кращі матеріали