Управління багатоквартирним будинком: закінчення ери балансоутримання
ЖКП по-новому: особливості роботи управителя, облік, податки
Акценти статті:
- чи є власник у багатоквартирного будинку (далі – ББ);
- що таке спільне майно ББ, хто може ним розпоряджатися та хто має про нього дбати;
- чому законодавство позбулося понять «балансоутримувач» та «балансоутримання»;
- кому заважав Акт приймання-передачі житлового будинку;
- якими будуть податкові наслідки в разі списання ББ з балансу.
Багатоквартирний будинок складається з багатьох елементів, частина яких є власністю конкретних осіб, а інша – належить всім власникам одночасно. Законодавство (зокрема, ст. 382 Цивільного кодексу) називає це спільним майном ББ.
Аби спільне майно перебувало в належному стані, хтось має ним управляти. Відповідно до ст. 9 Закону від 14.05.15 р. № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі – Закон № 417) управління ББ здійснюють його співвласники. Вони можуть передати всі або частину функцій з управління будинком управителю. Ним може бути суб’єкт підприємницької діяльності – фізособа-підприємець або юридична особа.
Закон № 417 багато уваги приділяє тим функціям, які має виконувати управитель, й набагато менше – його, так би мовити, стосункам із самим будинком. А ці стосунки є не надто визначеними.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року