Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонти та поліпшення орендованого майна в обліку орендаря

Оренда нерухомості, автомобілів, землі: правові та облікові аспекти

 

Передавши об᾿єкт основних засобів (далі – ОЗ) за договором операційної оренди орендодавець продовжує обліковувати його в себе на балансі. Тому якщо такий орендодавець здійснює ремонти об᾿єкта в оренді, то облік та оподаткування таких операцій здійснюється в нього за загальними правилами, передбаченими для ремонтів власних ОЗ.

Водночас орендар, який отримав у користування об᾿єкт ОЗ за договором операційної оренди, зобов᾿язаний повернути такий об᾿єкт орендодавцеві в тому стані, у якому він був отриманий, з урахуванням нормального зносу або в стані, обумовленому в договорі (ч. 1 ст. 785 Цивільного кодексу, далі - ЦК). Тому для підтримання нормального стану орендованого об᾿єкта ОЗ можуть знадобитися регулярне проведення його технічного обслуговування, а також ремонти. При цьому за загальним правилом, установленим ст. 776 ЦК, орендар зобов᾿язаний виконувати тільки поточний ремонт орендованого майна. Однак за умови згоди орендодавця такий орендар може здійснювати не тільки поточний ремонт, але й капітальний, результатом якого може стати поліпшення об᾿єкта оренди (ст. 778 ЦК). У консультації розглянемо, як ремонти та поліпшення орендованого майна відображаються в обліку орендаря.

Під поточним ремонтом розуміється ремонт, який здійснюється для забезпечення або відновлення працездатності об᾿єкта ОЗ та полягає в заміні та/або відновленні окремих його частин.

Капітальним є ремонт, виконуваний для відновлення справності та повного або близького до повного відновлення ресурсу та характеристик об᾿єкта із заміною або відновленням його частин, включаючи основні.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.11.2025
Оренда обладнання з викупом: облік
Підприємство передало в оренду з викупом обладнання. Як відображати в обліку таку операцію – як оперативну оренду чи як фінансовий лізинг? І якими будуть податкові наслідки залежно від формулювань у договорі оренди? Читайте про це у статті. У підприємства, яке надає обладнання в оренду з подал...
13.11.2025
Оренда з викупом та фінлізинг: у чому різниця?
У статті юрист пояснює, у чому полягає принципова різниця між договором оренди з викупом та договором фінансового лізингу. У юридичної особи виникло запитання: чи можливо передати в оренду обладнання з правом викупу без нарахування відсотків, не маючи ліцензії на надання фінансових послуг? Як показ...
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
18.11.2025
Оренда обладнання з викупом: облік
Підприємство передало в оренду з викупом обладнання. Як відображати в обліку таку операцію – як оперативну оренду чи як фінансовий лізинг? І якими будуть податкові наслідки залежно від формулювань у договорі оренди? Читайте про це у статті. У підприємства, яке надає обладнання в оренду з подал...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
14.11.2025
Майнові вклади до додаткового капіталу: облік у товариства
З 27.08.2025 товариства з обмеженою відповідальністю мають право формувати додатковий капітал, отримуючи грошові та майнові вклади (внески). У статті розглянуто порядок відображення в обліку ТОВ майнових вкладів, наведено зразки первинних документів. 27.08.2025 до Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII &...
Кращі матеріали