Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку

15.11.2018

Договір на надання рекламних послуг
Як отримати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами
Документальне оформлення рекламної акції

Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Рекламні роздачі: облік та оподаткування
Розпродажі, знижки, бонуси для покупців
Рекламні послуги: відображаємо в обліку
Кредит-нота від нерезидента: маркетингові послуги чи знижка?
Мотиваційні виплати

Акценти цієї статті:

  • коли заходи маркетингового характеру можна вважати послугами;
  • які особливості обліку та оподаткування маркетингових послуг для резидентів;
  • у чому особливості валютних операцій, обліку та оподаткування у випадку, якщо маркетингові послуги надав нерезидент;
  • які правила обліку та оподаткування маркетингових послуг установлені для юросіб-єдинників.

У статті «Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків» детально роз'яснюється, які послуги є маркетинговими і яким має бути їх документальне оформлення. У цій статті ми розповімо, як відобразити ці послуги в обліку юридичних осіб – резидентів (замовника і виконавця). Проте для правильного відображення в обліку маркетингових послуг треба добре розуміти їх суть. Тому знову почнемо з термінології.

До маркетингових послуг у розумінні пп. 14.1.108 Податкового кодексу (далі – ПК) можна віднести не тільки активні заходи щодо виявлення і задоволення потреб ринку, але й мерчандайзинг (як один з видів маркетингу, що сприяє інтенсивному просуванню товарів у роздробі без прямої участі персоналу – за рахунок вдалого викладення і систематичного підсортування товарів у місцях їх продажу).

Під маркетинговими дослідженнями мається на увазі систематизований процес визначення, збору, накопичення, обробки та аналізу інформації про поточний стан і прогноз ринку товарів та послуг, попит і пропозицію, поведінку споживачів, ринкову кон'юнктуру, динаміку цін. Весь цей комплекс дій спрямований на поліпшення просування товарів на ринку, збільшення їх збуту, продажів (розд. II Методичних рекомендацій, затверджених наказом Держкомітету з питань науки, інновацій та інформатизації від 13.09.10 р. № 18).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.05.2025
Адвокатські послуги: як впливає статус надавача на податкові наслідки отримувача
Адвокати, адвокатські об’єднання чи бюро мають особливий статус. Користуючись їхніми послугами, зокрема, для представництва в судах, отримання правової допомоги, суб’єктам господарювання треба врахувати чимало нюансів, щоб правильно відобразити у звітності адвокатські винагороди.&nb...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
02.06.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
Кращі матеріали