• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Ліквідація об’єкта основних засобів

31.10.2019 377 0 0

У матеріалі «Вибуття основних засобів: проводки» ми розглянули найбільш розповсюджені способи відчуження (продажу, передачі) об’єктів основних засобів (далі – ОЗ). У цьому матеріалі поговоримо про ліквідацію об’єктів ОЗ. Це питання неминуче торкається кожного підприємства, яке має основні засоби, – адже життя об’єкта ОЗ тривале і непередбачуване. Зрозуміло, що експлуатовані підприємством ОЗ рано чи пізно стануть непридатними – і будуть ліквідовані із цієї причини. А крім того, вони можуть бути викрадені, а також зіпсовані або зруйновані внаслідок форс-мажору (пожежа, повінь) або в результаті умисних дій чи халатності винних осіб – і тоді об’єкт ОЗ доведеться списувати з балансу достроково.

У кожному із цих випадків документальне оформлення, бухгалтерський облік та оподаткування операцій з ліквідації об’єкта ОЗ має свою специфіку, на яку слід зважати. Крім того, має значення, чи переоцінювався об’єкт ОЗ, чи був він отриманий безплатно, чи отримує підприємство компенсацію збитку, отриманого у зв’язку з достроковою ліквідацією об’єкта ОЗ. Усі ці питання ми розглянемо в консультації.

Ліквідація ОЗ відбувається, якщо через різні причини він стає непридатним до експлуатації за своїм призначенням. І при цьому його продаж (передача) неможливий або дуже утруднений, а подальші ремонти та поліпшення (модернізація, дообладнання тощо) неможливі, неефективні та недоцільні.

На замітку! Ліквідацією ОЗ займається постійно діюча комісія, яку призначає керівник підприємства (п. 41 Методичних рекомендацій з обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561)). Наказ про призначення комісії видається, як правило, на початку звітного року.

У разі виявлення об’єкта ОЗ, що підлягає списанню, комісія:

  • оглядає його і визначає придатність до використання на підприємстві;
  • установлює причини його невідповідності активам;
  • називає коло осіб, з вини яких об’єкт передчасно вибуває з експлуатації, вносить пропозиції щодо притягнення їх до відповідальності;
  • визначає ефективність виконання ремонту або модернізації об’єкта;
  • установлює можливість продажу.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали