• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Як оформити торгову точку

02.09.2019 339 0 0

Як відкрити торгівлю: документи, процедура, бухоблік і розрахунки

Торговельна діяльність для підприємств: документи, процедура, бухоблік і розрахунки

Виїзна торгівля: оформлення дозвільних документів


У консультації розповімо, як правильно організувати виїзну торгівлю. Ця інформація допоможе уникнути штрафних санкцій, які можуть застосувати контролюючі органи за відсутність необхідних дозвільних або організаційних документів, чи закриття торговельної точки.


Правове регулювання виїзної торгівлі

Діюче законодавство не дає точного визначення поняття «виїзна торгівля». Є лише окремі згадування про неї. Так, згідно з п. 30 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 15.06.06 р. № 833, під виїзною та виносною торгівлею слід розуміти продаж товарів за межами торговельного приміщення.

У п. 3 Правил, затверджених наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі від 08.07.96 р. № 369 (далі - Правила № 369) сказано, що роздрібна торгівля через дрібнороздрібну торговельну мережу є однією з форм позамагазинного продажу товарів, при якому приміщення не мають торговельного залу для споживачів.

Виходячи із цього можемо зробити висновок, що виїзна торгівля відноситься до роздрібної торгівлі, яка здійснюється через дрібнороздрібну торговельну мережу і є однією із форм позамагазинного продажу товарів.

Тому при організації виїзної торгівлі слід керуватися Правилами № 369, згідно з якими продаж товарів здійснюється:

  • через пункти некапітальної забудови: кіоски, ларі, ларки, намети, павільйони для сезонного продажу товарів, торговельні автомати;
  • засоби пересувної мережі: автомагазини, автокафе, авторозвозки, автоцистерни, магазини-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки), розноски, лотки, столики і т. п.

Пакет документів для розміщення пункту торгівлі

При розміщенні пунктів торгівлі некапітальної забудови (їх ще називають тимчасовими спорудами) слід також керуватися:

Для довідки: тимчасова споруда – одноповерхова споруда, яка виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту (ч. 2 ст. 28 Закону від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»).

Тимчасова споруда для провадження підприємницької діяльності може мати (або не мати) закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 м2 за зовнішнім контуром).

Зверніть увагу: самовільне розміщення тимчасової споруди заборонено.

Для розміщення тимчасової споруди знадобляться такі документи:

1. Документ, що засвідчує наявність прав на земельну ділянку (ст. 126 Земельного кодексу; Закон від 01.07.04 р. № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»). Правовстановними документами на земельну ділянку можуть бути договір оренди земельної ділянки або документи, що засвідчують право власності.

2. Паспорт прив'язки, який оформляється відповідно до вимог Порядку № 244. Для його отримання слід звернутися із заявою до виконавчого органу місцевої ради (сільської, селищної, міської ради, районної держадміністрації) – орган із питань містобудування та архітектури.

До заяви, складеної в довільній формі, потрібно додати (п. 2.3 Порядку № 244):

  • графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування тимчасової споруди, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів споруди із прив'язкою до місцевості;
  • реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація).

Цей перелік документів є вичерпним.

Паспорт прив'язки тимчасової споруди оформляється органом із питань містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів із дня подання заяви.

3. Декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки за формою додатка до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 05.06.13 р. № 440 (далі - Порядок № 440) (ст. 57 КГЗ; Порядок № 440).

Зверніть увагу: декларація не подається на використання торговельних місць, кіосків і контейнерів, якщо вони розміщені на ринку відповідно до схеми, узгодженої з органом державного пожежного нагляду (ч. 4 ст. 57 КГЗ).

Суб’єкт господарювання подає (надсилає рекомендованим листом) декларацію за місцем перебування пункту торгівлі (некапітальної споруди):

  • або до центру надання адміністративних послуг (протягом одного робочого дня після надходження адміністратор передасть декларацію територіальному органу Державної служби з надзвичайних ситуацій (далі – ДСНС);
  • або до тероргану ДСНС (ч. 4 ст. 57 КГЗ, п. 2 Порядку № 440).

Декларація реєструється ДСНС або її терорганом безплатно протягом 10 робочих днів із дня її надходження (ч. 4 ст. 57 КГЗ). Перший примірник декларації зберігається в ДСНС або її тероргані, а другий не пізніше наступного робочого дня після реєстрації передається суб'єкту господарювання або держадміністратору з відміткою дати та номера реєстрації декларації (п. 10 Порядку № 440).

Якщо декларацію ​​оформлено з порушенням установлених вимог, у її реєстрації відмовлять і повернуть суб'єкту господарювання для доопрацювання (ст. 57 КГЗ).

Важливий момент! Провадити госпдіяльність можна із дня реєстрації декларації (ч. 5 ст. 57 КГЗ).

4. Висновок державної санітарно-епіде­міологічної експертизи. Для її проведення та отримання за її результатами висновку слід звернутися до Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. Висновок оформляється згідно з Порядком, затвердженим наказом МОЗ від 09.10.2000 р. № 247.

При торгівлі з використанням пересувної мережі (автомагазини і т. д.) необхідно виконувати такі вимоги п. 21 Правил № 369:

  • на кузовах автомагазинів, автокафе, авторозвозок, автопричепів, автоцистерн повинен бути нанесений фарбою чіткий напис, який містить найменування, адресу та номер телефону суб'єкта господарювання пересувної торговельної мережі;
  • на автотранспорт, який перевозить продовольчу сировину та продтовари для дрібнороздрібної торговельної мережі, повинен бути оформлений санітарний паспорт;
  • на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням його прізвища, імені та по батькові, а також відомостей про суб'єкта господарювання, який організував торгівлю: для юрособи – найменування, місцезнаходження та номера телефонів, для фізособи-підприємця – прізвище, ім'я та по батькові, відомості про держреєстрацію.

Вимоги до працівників

Перелік, затверджений постановою КМУ від 23.05.01 р. № 559 (далі - Порядок № 559) містить назви професій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медоглядам. Так, мати особову медичну книжку зобов'язані працівники підприємств продовольчої торгівлі, у тому числі дрібнороздрібної, а також особи, які працюють на території ринків, а саме:

  • адміністрація (крім осіб, які не контактують із продукцією, що зберігається та реалізується);
  • продавці;
  • працівники складів, холодильників, експедитори;
  • персонал, який миє обладнання, і прибиральники приміщень;
  • слюсарі, електромонтери та інші працівники, зайняті ремонтом торговельного та холодильного обладнання.

Отже, працівник, якого приймають на роботу, повинен пройти попередній медогляд. Обов'язкові медогляди проводяться за рахунок роботодавців. А от бланк особової медичної книжки потенційний співробітник придбаває за свій рахунок (п. 2 Порядку № 559). Форму медкнижки затверджено наказом МОЗ від 21.02.13 р. № 150. Придбати її можна в закладах охорони здоров’я, які проводять обов’язковий медогляд (п. 9 Порядку № 559).

До відома: медкнижки зберігаються в роботодавця та видаються працівнику тільки для проходження медогляду. При звільненні працівника медкнижка повертається йому разом із трудовою книжкою.

Перелік необхідних оглядів лікарів-фахівців, види клінічних, лабораторних досліджень та їх періодичність визначені наказом МОЗ від 23.07.02 р. № 280.

Вимоги до куточка споживача

Інформацію про продавця покупець може знайти в куточку споживача (ст. 4 Закону від 12.05.91 р. № 1023-XII «Про захист прав споживачів»). Такий куточок повинен бути в будь-якому закладі роздрібної торгівлі. Оформити та розмістити його слід на видному місці (докладніше див. у матеріалі «Як магазину виконати вимоги щодо захисту прав споживача»).

Висновки

Для відкриття торговельної точки вам знадобляться:

  • правовстановний документ на земельну ділянку (наприклад, договір оренди);
  • паспорт прив'язки;
  • документи, що стосуються пожежної та санітарної безпеки об'єкта торгівлі.

У випадках коли це необхідно, перед працевлаштуванням потенційному працівникові слід пройти попередній медогляд.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Надійні рішення з бухобліку, податків та права

2592 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали