Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інструменти фінансового управління: як пережити кризу

21.04.2020

Суть проблеми. Зараз багато компаній думають над тим, як забезпечити свою платоспроможність: оборотні кошти – це кров бізнесу. Перед власниками і топ-менеджментом компаній стоїть завдання щонайшвидше розробити комплекс антикризових заходів, головним чином для управління фінансами і персоналом, а також для врегулювання відносин із партнерами. Добре відомо, що в період змін перемагає той, хто зможе швидко адаптуватися до поточної ситуації. Допомогти керівництву прийняти обдумані управлінські рішення – прямий обов'язок головного бухгалтера. Адже для управління фінансами треба спиратися на точні бухгалтерські дані та розрахунки.

Рішення. Потрібно дотримуватися правил, які дозволять узяти грошові потоки під контроль і забезпечити компанію оборотними коштами для виживання.

Перш за все власник бізнесу повинен зрозуміти, як саме він хоче вийти з кризової ситуації. Найбільш часті варіанти:

  • диверсифікація бізнесу. Наприклад, можна піти від бізнес-моделі «офлайн» (присутність на робочих місцях) і перейти на онлайн-модель (Інтернет). Або вивести внутрішній ІТ-продукт (технології) компанії в самостійний проект, що має комерційну цінність на ринку, і заробляти на ньому;
  • вихід із кризи з мінімальними втратами при збереженні чинної бізнес-моделі;
  • зупинення бізнесу і ліквідація компанії;
  • використання можливостей, які надає криза. Наприклад, можна купити активи, що подешевшали, залучити до роботи профільних фахівців за меншу винагороду тощо.

Також треба чітко з'ясувати, які ключові активи компанії. Наприклад, це клієнти, співробітники, постачальники.

Визначившись із варіантом виходу з кризи і ключовими активами, власник бізнесу вибирає, як діятиме і ставить конкретні завдання перед топ-менеджерами компанії. Як показує статистика, наразі у більшості власників немає мети закрити бізнес. Основна мета: або виграти, використовуючи можливості ринку в кризу, або хоча б вижити.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.06.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за квітень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за квітень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень. Ця інформація допоможе платникам податків уникнути повторення чужих помилок, а отже, заощадити час та кошти. Розуміти – значить визнати: ми бачимо не все, а істина зав...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
18.06.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за квітень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за квітень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень. Ця інформація допоможе платникам податків уникнути повторення чужих помилок, а отже, заощадити час та кошти. Розуміти – значить визнати: ми бачимо не все, а істина зав...
16.06.2025
Фінансова допомога: повертаємо товарами
У статті розглянуто, як можна повернути отриману поворотну фінансову допомогу товарами та як це правильно документально оформити (наведено зразки документів). Ситуація, яку ми розглядатимемо, досить часто зустрічається на практиці. Один суб’єкт господарювання бере в іншого фінансову допомогу, ...
13.06.2025
Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться!
У статті розглянуто, на який період було припинено перебіг строків позовної давності, установлених Цивільним кодексом, з якого моменту його буде поновлено у зв'язку з прийняттям нового закону, а також на прикладах показано, як розрахувати строк позовної давності з огляду на призупинення на період ка...
Кращі матеріали