Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інструменти фінансового управління: як пережити кризу

21.04.2020

Суть проблеми. Зараз багато компаній думають над тим, як забезпечити свою платоспроможність: оборотні кошти – це кров бізнесу. Перед власниками і топ-менеджментом компаній стоїть завдання щонайшвидше розробити комплекс антикризових заходів, головним чином для управління фінансами і персоналом, а також для врегулювання відносин із партнерами. Добре відомо, що в період змін перемагає той, хто зможе швидко адаптуватися до поточної ситуації. Допомогти керівництву прийняти обдумані управлінські рішення – прямий обов'язок головного бухгалтера. Адже для управління фінансами треба спиратися на точні бухгалтерські дані та розрахунки.

Рішення. Потрібно дотримуватися правил, які дозволять узяти грошові потоки під контроль і забезпечити компанію оборотними коштами для виживання.

Перш за все власник бізнесу повинен зрозуміти, як саме він хоче вийти з кризової ситуації. Найбільш часті варіанти:

  • диверсифікація бізнесу. Наприклад, можна піти від бізнес-моделі «офлайн» (присутність на робочих місцях) і перейти на онлайн-модель (Інтернет). Або вивести внутрішній ІТ-продукт (технології) компанії в самостійний проект, що має комерційну цінність на ринку, і заробляти на ньому;
  • вихід із кризи з мінімальними втратами при збереженні чинної бізнес-моделі;
  • зупинення бізнесу і ліквідація компанії;
  • використання можливостей, які надає криза. Наприклад, можна купити активи, що подешевшали, залучити до роботи профільних фахівців за меншу винагороду тощо.

Також треба чітко з'ясувати, які ключові активи компанії. Наприклад, це клієнти, співробітники, постачальники.

Визначившись із варіантом виходу з кризи і ключовими активами, власник бізнесу вибирає, як діятиме і ставить конкретні завдання перед топ-менеджерами компанії. Як показує статистика, наразі у більшості власників немає мети закрити бізнес. Основна мета: або виграти, використовуючи можливості ринку в кризу, або хоча б вижити.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.02.2025
Суборенда: хто повинен ремонтувати майно?
Передача майна в суборенду – доволі поширена практика. У такий спосіб суб’єкти господарювання можуть вирішити цілу низку питань: від використання нових можливостей для просунення та розвинення свого бізнесу до покриття фінансових збитків. Наприклад, діяльність, яку суб’єкт господар...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали