Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інструменти фінансового управління: як пережити кризу

21.04.2020

Суть проблеми. Зараз багато компаній думають над тим, як забезпечити свою платоспроможність: оборотні кошти – це кров бізнесу. Перед власниками і топ-менеджментом компаній стоїть завдання щонайшвидше розробити комплекс антикризових заходів, головним чином для управління фінансами і персоналом, а також для врегулювання відносин із партнерами. Добре відомо, що в період змін перемагає той, хто зможе швидко адаптуватися до поточної ситуації. Допомогти керівництву прийняти обдумані управлінські рішення – прямий обов'язок головного бухгалтера. Адже для управління фінансами треба спиратися на точні бухгалтерські дані та розрахунки.

Рішення. Потрібно дотримуватися правил, які дозволять узяти грошові потоки під контроль і забезпечити компанію оборотними коштами для виживання.

Перш за все власник бізнесу повинен зрозуміти, як саме він хоче вийти з кризової ситуації. Найбільш часті варіанти:

  • диверсифікація бізнесу. Наприклад, можна піти від бізнес-моделі «офлайн» (присутність на робочих місцях) і перейти на онлайн-модель (Інтернет). Або вивести внутрішній ІТ-продукт (технології) компанії в самостійний проект, що має комерційну цінність на ринку, і заробляти на ньому;
  • вихід із кризи з мінімальними втратами при збереженні чинної бізнес-моделі;
  • зупинення бізнесу і ліквідація компанії;
  • використання можливостей, які надає криза. Наприклад, можна купити активи, що подешевшали, залучити до роботи профільних фахівців за меншу винагороду тощо.

Також треба чітко з'ясувати, які ключові активи компанії. Наприклад, це клієнти, співробітники, постачальники.

Визначившись із варіантом виходу з кризи і ключовими активами, власник бізнесу вибирає, як діятиме і ставить конкретні завдання перед топ-менеджерами компанії. Як показує статистика, наразі у більшості власників немає мети закрити бізнес. Основна мета: або виграти, використовуючи можливості ринку в кризу, або хоча б вижити.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
18.06.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за квітень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за квітень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень. Ця інформація допоможе платникам податків уникнути повторення чужих помилок, а отже, заощадити час та кошти. Розуміти – значить визнати: ми бачимо не все, а істина зав...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
Кращі матеріали