Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інструменти фінансового управління: як пережити кризу

21.04.2020

Суть проблеми. Зараз багато компаній думають над тим, як забезпечити свою платоспроможність: оборотні кошти – це кров бізнесу. Перед власниками і топ-менеджментом компаній стоїть завдання щонайшвидше розробити комплекс антикризових заходів, головним чином для управління фінансами і персоналом, а також для врегулювання відносин із партнерами. Добре відомо, що в період змін перемагає той, хто зможе швидко адаптуватися до поточної ситуації. Допомогти керівництву прийняти обдумані управлінські рішення – прямий обов'язок головного бухгалтера. Адже для управління фінансами треба спиратися на точні бухгалтерські дані та розрахунки.

Рішення. Потрібно дотримуватися правил, які дозволять узяти грошові потоки під контроль і забезпечити компанію оборотними коштами для виживання.

Перш за все власник бізнесу повинен зрозуміти, як саме він хоче вийти з кризової ситуації. Найбільш часті варіанти:

  • диверсифікація бізнесу. Наприклад, можна піти від бізнес-моделі «офлайн» (присутність на робочих місцях) і перейти на онлайн-модель (Інтернет). Або вивести внутрішній ІТ-продукт (технології) компанії в самостійний проект, що має комерційну цінність на ринку, і заробляти на ньому;
  • вихід із кризи з мінімальними втратами при збереженні чинної бізнес-моделі;
  • зупинення бізнесу і ліквідація компанії;
  • використання можливостей, які надає криза. Наприклад, можна купити активи, що подешевшали, залучити до роботи профільних фахівців за меншу винагороду тощо.

Також треба чітко з'ясувати, які ключові активи компанії. Наприклад, це клієнти, співробітники, постачальники.

Визначившись із варіантом виходу з кризи і ключовими активами, власник бізнесу вибирає, як діятиме і ставить конкретні завдання перед топ-менеджерами компанії. Як показує статистика, наразі у більшості власників немає мети закрити бізнес. Основна мета: або виграти, використовуючи можливості ринку в кризу, або хоча б вижити.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.08.2025
Що потрібно знати бухгалтерові про комп'ютерну програму
У статті розглянуто, що таке комп’ютерна програма та які можуть бути варіанти відображення комп'ютерних програм у бухобліку в залежності від умов їх придбання. Поговоримо про комп’ютерну програму під бухобліковим кутом зору. З’ясуємо: чим є комп’ютерна програма із погляд...
18.08.2025
Облік ліцензій, технічних умов і сертифікатів
У статті розповімо, якими об’єктами обліку є ліцензії, технічні умови, витрати на сертифікацію продукції та документи дозвільного характеру. Для того щоб розпочати виробляти продукцію (виконувати роботи, надавати послуги), підприємству найчастіше недостатньо мати тільки основні засоби, сировин...
15.08.2025
Що таке чат-бот (або хто такий)?
Розглянемо види та способи створення чат-ботів, а також пояснимо, навіщо підприємству потрібно мати чат-бот. Чат-бот очима бухгалтера Чат-бот: бухгалтерський та податковий облік Суть питання. Цифровізація швидкими темпами збільшує свою присутність у бізнесі. Здавалося б, нещодавно бухгалтерськ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
Кращі матеріали