Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Держрегулювання цін на продтовари

04.06.2018

Все про ціноутворення

Ціни на товари можуть бути вільними або регульованими державою. Зокрема, держава регулює ціни на товари, що мають соціальну значущість (у т. ч. і деякі продовольчі). Водночас із 1 липня 2017 року держрегулювання цін практично на всі продтовари скасоване. Розглянемо, на які товари, як і раніше, поширюється держрегулювання цін і в чому воно полягає.

Основним нормативним актом, що регламентує встановлення державних регульованих цін, є Закон № 5007. Відповідно до ст. 13 цього Закону держрегулювання цін здійснюється методом:

1) установлення обов'язкових для застосування всіма суб'єктами господарювання:

  • фіксованих цін;
  • граничних цін;
  • граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) і постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди);
  • граничних нормативів рентабельності;
  • розміру постачальницької винагороди;
  • розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів);

2) впровадження процедури декларування зміни та/або реєстрації ціни.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
Кращі матеріали