Списання безнадійної заборгованості: ПДВ-наслідки для контрагентів
26.04.2018 1600 0 3
ПК не містить алгоритму дій для коригування ПДВ при списанні безнадійної дебіторської та кредиторської заборгованості. Однак це зовсім не означає, що такі операції не спричинять податкових наслідків для контрагентів. Із консультації ви дізнаєтеся:
- який порядок обліку ПДВ при списанні зазначеної заборгованості;
- як відобразити таку операцію в декларації з ПДВ (далі – декларація);
- як вести бухоблік даних операцій.
Така заборгованість виникає, коли покупець перерахував передоплату постачальнику/виконавцю, а товари/послуги не отримав. У результаті в покупця з'являється дебіторська заборгованість, а в постачальника – кредиторська.
Дії покупця
Покупець на дату перерахування передоплати відображав податковий кредит при наявності податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ПН, ЄРПН) (п. 198.1, 198.2, 198.6 ПК).
Постачання товару так і не відбулося, значить, не були виконані вимоги п. 198.3 ПК про включення до податкового кредиту суми ПДВ, пов'язаної із придбанням товарів/послуг (ІПК ГУ ДФС в Дніпропетровській області від 22.08.17 р. № 1707/ІПК/04-36-12-32-20). Тому в періоді визнання заборгованості безнадійною покупець повинен відкоригувати податковий кредит.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року