Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості обліку товаров у роздробі: передпродажна підготовка товару

Передпродажна підготовка товару – один із важливих етапів реалізації товару, оскільки часто дозволяє швидко продати товар, а в деяких випадках є навіть обов'язком продавця (наприклад, при реалізації автомобілів). Перепаковування або зручне розфасовування окремих продуктів харчування може залучити додаткових покупців.

До передпродажних витрат також можна віднести затрати:

  • на приведення маркування імпортних товарів у відповідність із вимогами українського законодавства;
  • фасування, передпродажне сортування і стікерування;
  • зберігання, у тому числі на утримання холодильного обладнання, та ін.

Більш повний перелік заходів, що відносяться до передпродажної підготовки товарів, указано в п. 3.6 Методичних рекомендацій з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, затверджених наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції від 22.05.02 р. № 145 (далі – Методрекомендації № 145).

Витрати на передпродажну підготовку товарів відносяться на витрати на збут і відображаються за дебетом рахунка 93 (п. 35 Методрекомендацій № 145). Рекомендовану кореспонденцію рахунків з обліку витрат на передпродажну підготовку товарів наведено в додатку до тих самих Методрекомендацій.

Приклад

Магазин торгує вроздріб крупами. У серпні 2 мішки рису загальною вагою 100 кг було придбано за 1 800 грн. (у т. ч. ПДВ – 300 грн.). Для продажу в торговельному залі рис було розфасовано по 1 кг у паперові пакети. Витрати на придбання 100 паперових пакетів становлять 120 грн. (у т. ч. ПДВ – 20 грн.). Ціна продажу 1 пакета рису в торговельному залі – 24 грн. із ПДВ. Протягом серпня було продано 50 пакетів рису на загальну суму 1 200 грн. із ПДВ.

Відобразимо господарські операції в таблиці.

(грн.)

№п/п

Зміст операції

Первинні документи

Бухгалтерський облік

Дт

Кт

Сума

1

2

3

4

5

6

1

Оприбутковано рис на склад

Типова форма № М-11

281

631

1 500

2

Відображено ПДВ у складі податкового кредиту

Податкова накладна

641/ПДВ

631

300

3

Оприбутковано паперові пакети

Типова форма № М-11

204

631

100

4

Відображено ПДВ у складі податкового кредиту

Податкова накладна

641/ПДВ

631

20

5

Списано упаковку

Типова форма № М-11

93

204

100

6

Передано рис у магазин

282

281

1 500

7

Нараховано торговельну націнку

Наказ, бухгалтерська довідка

282

285

900

8

Реалізовано 50 пакетів рису

Z-звіти

301

702

1 200

Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ

Податкова накладна, чеки РРО

702

641/ПДВ

200

10

Списано методом «сторно» націнку на реалізовані товари

Бухгалтерська довідка

282

285

–450

11

Списано собівартість реалізованого товару

Реєстри бухобліку

902

282

750

12

Списано на фінансовий результат:

– доходи від реалізації товарів

702

791

1 000

– собівартість реалізованих товарів

791

902

750

– витрати на збут

791

93

100

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
28.01.2025
Формування фінансового результату: відображення в бухобліку
Після завершення звітного фінансового року в бухгалтерії підбивають остаточні підсумки роботи підприємства за рік – порівнюють доходи звітного періоду та витрати, понесені для їх отримання, і визначають фінансовий результат. Як це зробити, читайте в даній статті. Річна фінансова звітність: інс...
Кращі матеріали