Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як обліковувати заміну картриджа


Із цієї статті ви дізнаєтеся: як у бухгалтерському та податковому обліку відображати заміну картриджа в принтерах і ксероксах.

Що можна зробити на практиці: вартість заміни картриджа, здійсненої власними силами або спеціалізованою організацією, відносити на техобслуговування (ремонт) техніки і включати до витрат залежно від напряму її використання.


Правила бухгалтерського обліку

Картриджи для принтера або ксерокса мають свій власний ресурс. І коли цей ресурс виробляється, виникає необхідність у заміні картриджа.

Заміна картриджа не є реконструкцією або модернізацією принтера або ксерокса. Ці роботи здійснюються для підтримки об'єкта в робочому стані (проведення технічного обслуговування, ремонту тощо) та отримання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання. Тому відповідно до п. 15 П(С)БО 7 «Основні засоби» вартість цих витрат включається до складу витрат підприємства.

Класифікація витрат залежатиме від напряму використання принтера або ксерокса. Наприклад, витрати на заміну картриджа в принтері, який використовується у виробничому підрозділі, обліковуватимуться у складі загальновиробничих витрат. Такі самі витрати із заміни картриджа в принтері, який використовується в адміністративних цілях або для збуту товарів, відносяться на адміністративні витрати і витрати на збут відповідно.

Правила податкового обліку

Податок на прибуток. Норми Податкового кодексу (далі – ПК) не вимагають коригувати бухгалтерський фінрезультат у разі подібних операцій. Тому витрати підприємства на заміну картриджа в повній сумі беруть участь у формуванні бази оподаткування.

ПДВ. Суми ПДВ, сплачені постачальникам при купівлі тонера/картриджа або спеціалізованим організаціям за техобслуговування принтера/ксерокса, формують у покупця/замовника податковий кредит. Зверніть увагу: якщо принтер/ксерокс використовується в невиробничих цілях, необхідно нарахувати податкові зобов'язання виходячи з вартості придбання картриджа/послуг з його заміни (п. 189.1, пп. «г» п. 198.5 ПК).

Документальне оформлення заміни картриджа

Документальне оформлення операцій, пов'язаних із заміною картриджа, безпосередньо залежить від способу виконання таких робіт: власними силами підприємства чи із залученням сторонньої організації.

Заміна картриджа власними силами

Якщо підприємство збирається замінити картридж власними силами, воно самостійно придбаває необхідні картриджи. Підставою для оприбуткування є накладні та інші супровідні документи, виписані постачальником або продавцем.

Завважимо, що картридж не є основним засобом: він не виконує ніякої самостійної функції для друкування або ксерокопіювання і «працює» виключно у складі основного засобу – принтера або ксерокса. Строк служби картриджа звичайно менший від року і вартість невисока. Тому придбаний картридж слід оприбуткувати на субрахунок 207 «Запасні частини».

Надходження матеріалів на склад (або до комори), а також їх видачу зі складу, як правило, оформляють прибутковим ордером (типова форма № М-4), накладною-вимогою на внутрішнє переміщення товарів (типова форма № М-11), які затверджені наказом Мінстату від 21.06.96 р. № 193.

Залежно від прийнятого підприємством документообігу можливе використання й інших типових форм, які затверджені цим наказом (наприклад, лімітно-забірної картки – типові форми № М-8 та М-9). Більше того, ви маєте право розробити та затвердити свої форми первинної документації (умова: вони повинні містити всі обов'язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XІV).

Вибір форм первинної документації залежить від розробленого і затвердженого документообігу, який прийнято на підприємстві. Наприклад, картриджи, установлені в принтер або ксерокс, можна списувати на підставі акта списання. В акті необхідно зазначити назву, модель картриджа, використаного для ремонту (технічного обслуговування) принтера або ксерокса .

Заміна картриджа із залученням сторонніх організацій

Досить часто заміну картриджів проводять спеціалізовані організації. Це обумовлено відсутністю у підприємства відповідних фахівців і необхідного обладнання, а також умовами договорів із постачальниками техніки.

Якщо ремонтом і техобслуговуванням оргтехніки підприємства займається стороння організація, то ця організація зазвичай використовує власні витратні матеріали і запасні частини, вартість яких входить до вартості наданої послуги. Первинним документом у цьому випадку буде акт виконаних робіт.

Відображення в обліку

Розглянемо облік заміни картриджів на при­кладах.

Приклад 1
Заміна картриджа власними силами підприємства

ТОВ «Факел» купило 2 картриджи на загальну суму 600 грн. (у т. ч. ПДВ – 100 грн.). Замінили один картридж у принтері, призначеному для обслуговування виробничого підрозділу підприємства.

(грн.)

№ п/п

Зміст операції

Первинні документи

Бухгалтерський облік

Дт

Кт

Сума

1

2

3

4

5

6

1

Оприбутковано запасні частини (картриджи)

Накладна, прибутковий ордер (типова форма № М-4)

207

631

500

2

Відображено суму податкового кредиту з ПДВ

Податкова накладна

641

631

100

3

Перераховано оплату постачальникові

Банківська виписка

631

311

600

4

Списано на ремонт вартість одного картриджа

Накладна-вимога на внутрішнє переміщення товарів (типова форма № М-11)

91

207

250

Приклад 2
Заміна картриджа сторонньою організацією

Згідно з угодою, укладеною зі спеціалізованою організацією, замінено картридж у принтері підприємства. Принтер використовується в адміністративних цілях. Факт надання послуги підтверджено актом виконаних робіт, вартість послуги становить 360 грн. (у т. ч. ПДВ – 60 грн.).

(грн.)

№ п/п

Зміст операції

Первинні документи

Бухгалтерський облік

Дт

Кт

Сума

1

2

3

4

5

6

1

Отримано послуги із заміни картриджа

Акт виконаних робіт

92

631

300

2

Відображено суму податкового кредиту з ПДВ

Податкова накладна

641

631

60

3

Перераховано кошти виконавцеві

Банківська виписка

631

311

360

Висновки

1. Операції із заміни картриджів у принтерах і ксероксах є техобслуговуванням оргтехніки. Тому вартість заміни картриджа включається до складу витрат залежно від напряму використання техніки.

2. Первинними документами за такою операцією будуть:

  • при самостійному придбанні картриджів та їх заміні – накладна постачальника, прибутковий ордер, накладна-вимога на внутрішнє переміщення товарів, акт списання;
  • при заміні картриджів сторонньою організацією – акт виконаних робіт.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
28.01.2025
Формування фінансового результату: відображення в бухобліку
Після завершення звітного фінансового року в бухгалтерії підбивають остаточні підсумки роботи підприємства за рік – порівнюють доходи звітного періоду та витрати, понесені для їх отримання, і визначають фінансовий результат. Як це зробити, читайте в даній статті. Річна фінансова звітність: інс...
Кращі матеріали