Облік ремонтів і поліпшень власних основних засобів
Підприємство, на балансі якого є об'єкти основних засобів (далі – ОЗ), здійснює витрати на підтримання їх у робочому стані, ремонт або поліпшення. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати і відображати ці витрати в бухгалтерському обліку підприємства.
На практиці розрізняють такі види робіт, спрямованих на підтримку і відновлення працездатності об'єктів ОЗ, а також на поліпшення їх технічних характеристик: технічне обслуговування, поточний ремонт, капітальний ремонт і поліпшення (добудова, дообладнання, реконструкція, модернізація, модифікація тощо).
Відразу скажемо, що чітких та універсальних визначень цих понять у чинному законодавстві немає. Допомогти у цьому питанні можуть нормативні документи, які регламентують проведення цих робіт в окремих сферах, а також роз'яснення міністерств і відомств. Наприклад, у сфері нерухомості це:
- Правила, затверджені наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 17.05.05 р. № 76 (далі – Правила № 76);
- Перелік, затверджений наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 10.08.04 р. № 150 (далі – Перелік № 150);
- ДБН В.3.2-2-2009 «Житлові будинки. Реконструкція і капітальний ремонт», затверджені наказом Мінрегіонбуду від 22.07.09 р. № 295;
- лист Мінрегіонбуду від 15.07.09 р. № 9/9-1056;
- лист Держкомітету з будівництва та архітектури від 30.04.03 р. № 7/7-401.
Усі вищеперелічені документи стосуються утримання житлових будинків і прибудинкових територій, але ними можна скористатися для класифікації ремонтних робіт за будь-якою нерухомістю.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року