Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Скільки може бути лімітів каси?

Підприємство використовує РРО і веде КУРО та касову книгу. На підприємстві установлено один ліміт каси. При перевірці перевіряючий наполягає на тому, що повинен бути окремо ліміт для каси з РРО і окремо для звичайної каси, де ведеться касова книга. Чи має рацію перевіряючий?

Ні, не має. Пояснимо чому.

Згідно із п. 5.2 Положення про ведення касових операцій в національний валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ від 15.12.04 р. № 637 (далі – Положення), для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий Розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі (додаток 8 до Положення). Тобто за відсутності відокремлених підрозділів установлюється один ліміт на все підприємство, незалежно від того, скільки РРО воно має. Якщо на підприємстві, припустимо, два відокремлених підрозділи, в кожному з яких здійснюються касові операції, то йому потрібно установити три ліміти каси – для центральної каси і кожного з його підрозділів. А якщо касові операції здійснюються тільки в одному відокремленому підрозділі, то слід мати лише два ліміти – для центральної каси і для відокремленого підрозділу, в якому здійснюються касові операції.

Із наведеного випливає, що коли на підприємстві без відокремлених підрозділів є, приміром, одна центральна каса, у якій ведеться касова книга, і три РРО, слід установити один ліміт каси на все підприємство, а не на кожне РРО і окремо на центральну касу. Таку саму думку висловив НБУ у листі у листі від 22.11.2006 р. № 11-115/4301-12445.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали