Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З якої дати треба встановлювати прогнозний ліміт каси, щоб уникнути штрафу?

Підприємство переходить на розрахунки готівкою і встановлює прогнозний ліміт залишку каси. З якої дати вести відлік перших трьох місяців роботи з готівкою, якщо перша готівкова операція була в кінці місяця? Чи можна почати відлік з 1-го числа нового місяця?

Не радимо. Ведіть відлік із дати першого розрахунку готівкою. Таку рекомендацію НБУ дав ще в листі від 14.02.07 р. № 11-213/599-1576. До речі, аналогічне роз'яснення розміщено на сайті ДФСУ (ЗІР, категорія 109.16).

Нагадаємо, що новостворене підприємство на перші три місяці роботи має право встановити ліміт каси на підставі прогнозних розрахунків (п. 5.2 Положень № 637, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12. 04 р. № 637, далі – Положення № 637). Таке саме право надано підприємству, яке починає застосовувати розрахунки готівкою.

Що буде, якщо не враховувати кінець місяця? Наприклад, що відбудеться, якщо у вас перший розрахунок готівкою відбувся 28 липня, а ви вирішили «не бути дріб'язковими» та встановити прогнозний ліміт каси з 1 серпня? При цьому за договором із банком ви зобов'язані здавати понадлімітну виручку щодня.

Тоді вся сума готівки, не здана в банк за 28, 29, 30, 31 липня, вважатиметься понадлімітною (п. 5.8 Положень № 637). А за таке порушення передбачено штраф у двократному розмірі понадлімітної суми за кожен день (ст. 1 Указу Президента від 12.06.95 р. № 436/95).

Крім того, через три місяці вам треба буде переглянути прогнозний розрахунок і протягом двох тижнів затвердити ліміт каси вже за фактичними даними. І якщо ви встановите фактичний ліміт пізніше 12 листопада (цього дня закінчиться двотижневий строк), то в період із 13 листопада до дати встановлення фактичного ліміту ви знову ризикуєте «заробити» той самий штраф (див. вище). Адже якщо виявиться, що прогнозний ліміт більший, ніж розрахований за фактичними показниками, то сума перевищення над фактичним лімітом уважатиметься понадлімітною (п. 5.8 Положення № 637).

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
08.10.2025
В якому періоді ПДВ із розблокованої податкової накладної можна включити до податкового кредиту?
У цій статті розповімо, в якому періоді після розблокування податкової накладної суму ПДВ можна включити до податкового кредиту. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, відповідальність Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, в...
Кращі матеріали