Як скласти лист для повернення помилково перерахованих грошей
21.06.2017 13774 0 1
Напевно, кожний суб'єкт господарювання час від часу помилково перераховував контрагентам або отримував від них кошти. Як правильно оформити повернення таких коштів? Відповідь на це запитання разом зі зразками документів за цією операцією ви знайдете в даній консультації.
Помилкові перекази можна поділити на дві групи:
- переказ з вини банку;
- переказ з вини клієнта банку (ініційований платником коштів).
Щоб розібратися, як діяти в таких ситуаціях, визначимося з термінами, наведеними в Законі № 2346:
- помилковий переказ – рух певної суми коштів, унаслідок якого з вини банку або іншого суб'єкта переказу відбувається її списання з рахунка неналежного платника та/або зарахування на рахунок неналежного отримувача або видача йому цієї суми в готівковій формі (п. 1.24);
- неналежний отримувач – особа, на рахунок якої без законних підстав зарахована сума переказу або якому вона видана готівкою (п. 1.23);
- неналежний платник – особа, з рахунка якої помилково або неправомірно переказана сума коштів (п. 1.32).
Отримувач повинен повернути помилково отримані гроші (ст. 1212 Цивільного кодексу України від 16.01.03 р. № 435-IV, далі – ЦК). Строк повернення помилково перерахованих коштів Законом № 2346 для даної ситуації не передбачений. Однак згідно з п. 6 Указу № 227 підприємство зобов'язане повернути такі кошти протягом 5 днів.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року