Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи повинен єдинник другої групи при безготівкових розрахунках застосовувати РРО?

Підприємець – платник єдиного податку другої групи проводить розрахунки за надані послуги виключно в безготівковій формі (без використання платіжних карток). Чи повинен він при цьому застосовувати РРО? Якщо не повинен, то чи потрібно повідомляти фіскальну службу про незастосування РРО у 2016 році?

Ні, не повинен. Пояснимо чому.

Підприємці – єдинники другої групи незалежно від виду діяльності повинні застосовувати РРО при отриманні доходу за календарний рік, що перевищує 1 млн грн. Застосовувати РРО необхідно з 1-го числа першого місяця кварталу, що настає за кварталом, у якому відбулося перевищення (п. 296.10 Податкового кодексу, далі – ПК).

Порядок застосування РРО встановлено Законом від 06.07.95 р. № 265 (далі – Закон № 265). Зокрема, згідно зі ст. 3 цього документа суб'єкти господарювання повинні використовувати РРО при проведенні розрахункових операцій у готівковій і безготівковій формі (за допомогою платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг).

Проте в нашому випадку підприємець здійснює розрахунки виключно в безготівковій формі (без використання платіжних карток тощо). Такі розрахунки не є розрахунковою операцією в розумінні Закону № 265.

Нагадаємо, до  розрахункових операцій належать операції з приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівки за повернений покупцем товар (ненадану послугу), а в разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа для безготівкової оплати товару (послуги) банком покупця або при поверненні товару (відмові від послуги) – оформлення розрахункових документів для перерахування коштів у банк покупця (ст. 2 Закону № 265).

Отже, наш підприємець не повинен застосовувати РРО (див. також лист ДФС у м. Києві від 16.12.15 р. № 3966/ч/26-15-12-02-14).

Що стосується повідомлення фіскальної служби про незастосування РРО, то ні ПК, ні Законом № 265 це не передбачено.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
10.11.2025
Уніфікована система QR-кодів від НБУ з 01.11.2025
З 1 листопада 2025 року набрали чинності нові правила формування та передачі QR-кодів для кредитових і миттєвих переказів, затверджені НБУ. У статті йдеться про те, як ці правила вплинуть на необхідність використання РРО/ПРРО та що потрібно знати суб’єктам господарювання. Із 1 листопада 2025 р...
15.09.2025
Розрахунки за місцем реєстрації постачальника та вдома в замовника: як зареєструвати РРО/ПРРО
Чи потрібно реєструвати РРО/ПРРО, якщо розрахунки проводяться не лише за місцем реєстрації постачальника, а й удома в замовника? У статті розглянемо порядок реєстрації та нюанси використання РРО/ПРРО в обох випадках. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо суб’єкт господарювання (дал...
05.09.2025
Помилки у фіскальних чеках: наслідки (не)визнання
Розглянуто, яка відповідальність загрожує суб’єктам господарювання не лише за непроведення через РРО/ПРРО розрахункової операції або невидачу покупцям відповідних розрахункових документів (у паперовій або електронній формі), а й за помилки у фіскальних чеках. 01.08.2025 завершився перехідний п...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
10.11.2025
Уніфікована система QR-кодів від НБУ з 01.11.2025
З 1 листопада 2025 року набрали чинності нові правила формування та передачі QR-кодів для кредитових і миттєвих переказів, затверджені НБУ. У статті йдеться про те, як ці правила вплинуть на необхідність використання РРО/ПРРО та що потрібно знати суб’єктам господарювання. Із 1 листопада 2025 р...
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
Кращі матеріали