Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як підприємцеві внести до трудової книжки відомості про прийняттяі звільнення працівника?

Ситуація: Закон від 22.12.14 р. № 77-VIII (набув чинності 01.01.15 р.) виключив із КЗпП ст. 241, яка передбачала обов'язкову реєстрацію в державному центрі зайнятості трудових договорів, укладених між підприємцем і його найманими працівниками. Підприємець оформив із працівниками трудові договори після 01.01.15 р. А надалі зіткнувся з необхідністю когось із працівників звільнити, а на їх місце прийняти нових. Як підприємцеві відобразити ці відомості в трудових книжках працівників?

Чому виникло запитання: порядок ведення трудових книжок установлено Інструкцією, затвердженою наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.93 р. № 58 (далі – Інструкція № 58). Згідно з нині чинною редакцією п. 2.211 Інструкції № 58 записи в трудових книжках працівників повинні містити посилання на дату реєстрації або зняття з реєстрації трудового договору в державному центрі зайнятості. Норми КЗпП з 01.01.15 р. не вимагають обов'язкової реєстрації трудових договорів, проте залишився чинним Порядок, затверджений наказом Мінпраці та соцполітики від 08.06.01 р. № 260 (далі – Наказ № 260), який передбачає обов'язкову реєстрацію в державному центрі зайнятості трудових договорів, укладених між підприємством і підприємцем.

Пропонуємо рішення

Орієнтуватися на КЗпП, тобто записи до трудової книжки працівника, з яким трудовий договір укладено після 01.01.15 р., вносити без посилання на реєстрацію або зняття з реєстрації трудового договору в державному центрі зайнятості.

У кінці консультації у зразку 1 наведено приклади записів у трудовій книжці:

- про прийняття працівника (див. приклад 1);

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали