Нюанси допуску до податкової перевірки
26.02.2015 507 0 1
Не дивлячись на введений цього року мораторій на проведення перевірок, податкові органи мають право проводити перевірки в деяких випадках, визначених законодавством. Розглянемо найбільш актуальні питання, які виникають у платників податків щодо допуску до перевірок.
Таблиця. Допуск до податкової перевірки
№ п/п |
Питання |
Пояснення |
Підстава |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Які документи повинні пред'явити перевіряючі перед початком перевірки? |
1. Направлення на перевірку. На що звернути увагу: – у направленні має бути зазначено дату видачі, найменування контролюючого органу, реквізити нака-зу про проведення перевірки, найменування і реквізити суб'єкта або об'єкта перевірки, мету, вид перевірки, підстави для проведення перевірки, дату початку і тривалість перевірки, а також посаду та П. І. Б. особи, яка її проводитиме. Направлення має бути підписане керівником контролюючого органу або його заступником і завірене печаткою цього органу; – при отриманні направлення платник податків та/або його службова особа розписується у ньому із зазначенням П. І. Б., посади, дати і часу ознайомлення; – у разі відмови платника податків підписати направлення складається акт, який підтверджує факт відмови від підписання. Цей акт буде підставою для початку проведення перевірки. 2. Копія наказу про проведення перевірки. 3. Службові посвідчення осіб, зазначених у напрямі на проведення перевірки |
Ст. 81 Податкового кодексу, далі - ПК
|
2. |
Чи зобов'язані перевіряючі заздалегідь повідомляти суб'єкта господарювання про майбутню перевірку? |
Таке повідомлення передбачене тільки для документальних планових перевірок. У цьому випадку про майбутню перевірку платник податків повинен бути повідомлений письмово (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) не пізніше ніж за 10 календарних днів до її початку. Якщо платника податків не повідомили належним чином, він має право не допустити перевіряючих до проведення перевірки |
П. 77.4 ПК
|
3. |
Чи зобов'язані перевіряючі розписуватися в журналі перевірок суб'єкта господарювання? |
ПК не передбачає такого обов'язку. Разом з тим ведення такого журналу суб'єктами господарювання рекомендовано нормами Указу Президента від 23.07.98 р. № 817/98 «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» (далі – Указ № 817). Цей Указ на сьогодні є чинним, а отже, і обов'язок перевіряючих розписуватися в журналі зберігається. Це підтверджується відповіддю на сайті ДФС (ЗІР, категорія 136.02). Там пояснюється, що реєструватися в журналі представники органу ДФС зобов'язані в разі виїзних документальних, а також фактичних перевірок (тобто тих, які проводяться за місцезнаходженням платника податків) |
Указ № 817;
наказ Держкомпідприємництва від 10.08.98 р. № 18
|
4. |
Чим загрожує платникові податків незаконний недопуск пред-ставників контролюючого органу до проведення перевірки? |
Необгрунтована відмова допустити перевіряючих до здійснення перевірки загрожує платникові податків адміністративним арештом активів на підставі пп. 94.2.3 ПК. Крім того, посадові особи підприємства (наприклад, керівник), можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі від 5 до 10 НМДГ (від 85 до 170 грн.) на підставі ст. 1633 КУпАП за невиконання законних вимог посадових осіб органів ДФС |
Пп. 94.2.3 ПК; ст. 1633 КУпАП
|
Коментарі до матеріалу