• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Трансфертне ціноутворення: момент переходу права власності на товар, посилання органів ДФС на одне джерело інформації

31.05.2019 207 0 0

Трансфертне ціноутворення: судова практика

Незважаючи на суттєві зміни, які було внесено до Податкового кодексу (далі – ПК) щодо трансфертного ціноутворення починаючи з 2015 року, деякі положення законодавства з цього питання залишаються неврегульованими, що дозволяє суб’єктам господарювання оскаржувати штрафи органів ДФС. Розглянемо практичні ситуації щодо самостійного «коригування» підприємствами дати переходу права власності на товари, її вплив на необхідність подання Звіту про контрольовані операції та законність самостійного коригування податковими органами відмінностей комерційних умов контрольованих операцій без будь-яких посилань на методики та матеріали.

У платників податків виникають ситуації, коли податкові органи під час проведення перевірки дотримання законодавства щодо трансфертного ціноутворення доходять висновків про невідповідність цін продажу, які використовувались підприємством, рівню звичайних цін.

Усупереч ст. 39 ПК, яка передбачає, що податковий орган має робити висновки на підставі порівняння цін продажу на ідентичні (однорідні) товари, отриманих від кількох джерел інформації, органи ДФС використовують лише одне джерело інформації.

Крім того, відомі випадки, коли, наприклад, для визначення рівня звичайних цін вони використовують максимальні ціни Аграрної біржі м. Києва, тоді як фактичний експорт сільгосппродукції здійснено на території Одеської області за місцезнаходженням продавця. Водночас рівень цін на сільгосппродукцію, наприклад пшеницю, кукурудзу, ячмінь та ріпак, відповідає рівню цін, застосованих під час експорту цієї продукції, які склались у південному регіоні України на момент такого експорту.

Надалі податкові органи, визначаючи звичайну ціну експортного продажу сільгосппродукції, в акті податкової перевірки зазначають наявну інформацію про ціни на товари на базі СРТ з офіційного сайту Аграрної біржі, не пояснюючи необхідність використання саме цієї інформації, причини використання лише одного джерела інформації про рівень цін продажу сільгосппродукції та зв'язку цін, що склались на Аграрній біржі м. Києва, з цінами, які склались у південному регіоні України. Усе це призводить до визнання ціни продажу або купівлі сільгосптоварів заниженою. Відтак податковий орган збільшує грошове зобов’язання платника податків і застосовує штрафи за порушення законодавства з трансфертного ціноутворення.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали