Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Рішення про накладення штрафу вважається незаконним, якщо не дотримана процедура

Сторони спору

Позивач – ТОВ, відповідач – орган Держпраці.

Обставини справи

У ході інспекційних відвідувань підприємства органом Держпраці були виявлені порушення трудового законодавства. А саме: порушуючи вимоги ч. 6 ст. 95 КЗпП та ст. 33 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» індексація зарплати працівникам у 2017 та 2018 рр. не нараховувалася і не виплачувалася. За результатами інспекційних відвідувань був складений акт, на підставі якого орган Держпраці виніс постанову про накладення на ТОВ штрафу в сумі 223 380 грн. згідно зі ст. 265 КЗпП.

Підприємство оскаржило цю постанову в суді, мотивуючи свою позицію тим, що при накладенні штрафу органом Держпраці не була дотримана процедура, установлена законодавчо. А саме: підприємство не повідомили про дату розгляду справи про накладення штрафу за 5 днів до дати розгляду.

Рішенням суду першої інстанції позов ТОВ був задоволений повністю, а постанова про застосування штрафу – скасована. Тоді орган Держпраці подав апеляцію на це судове рішення.

Позиції сторін

Позивач. Просить залишити чинним рішення, винесене судом першої інстанції.

Відповідач. Просить скасувати судове рішення і відмовити ТОВ у задоволенні позову, оскільки вважає, що винесена постанова про застосування штрафу є законною й обґрунтованою.

На чиєму боці суд

Апеляційний суд (Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.03.19 р., ЄДРСР, реєстр. № 80414379) відмовив у задоволенні апеляційної скарги органу Держпраці та залишив чинним рішення суду першої інстанції.

Аргументи суду

1. Механізм накладення штрафів за порушення законодавства про працю, передбачених ст. 265 КЗпП, визначений Порядком, затвердженим постановою КМУ від 17.07.13 р. № 509 (далі – Порядок № 509).

2. Пунктом 6 Порядку № 509 установлено, що про розгляд справи про накладення штрафу уповноважені посадові особи органу Держпраці письмово повідомляють роботодавця не пізніше ніж за 5 днів. Тобто роботодавець не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду справи має бути обізнаний про місце, дату і час такого розгляду, щоб мати можливість належним чином підготуватися.

3. Викликом на розгляд справи від 11.06.18 р. відповідач повідомив позивача, що розгляд справи про накладення штрафу відбудеться 20.06.18 р. Цей виклик був направлений на адресу позивача 13.06.18 р. Проте, як випливає з даних офіційного порталу «Укрпошти», поштове відправлення було вручене позивачеві тільки 20.06.18 р., тобто в день розгляду справи про накладення штрафу. За таких обставин суд уважає, що відповідач не повідомив позивача про розгляд справи в установлений строк (не пізніше ніж за 5 днів).

4. Згідно з п. 7 Порядку № 509, справа розглядається за участю представника роботодавця, стосовно якого вона порушена. Справа може бути розглянута без участі такого представника в разі, коли роботодавця проінформували відповідно до п. 6 Порядку № 509, але від нього не надійшло клопотання з проханням відкласти розгляд.

Висновок

У разі накладення штрафів за порушення трудового законодавства органи Держпраці зобов'язані виконувати вимоги Порядку № 509, зокрема повідомляти роботодавця про розгляд справи не пізніше ніж за 5 днів до дати такого розгляду. Якщо ця вимога не виконується, то постанова про застосування штрафу може бути скасована судом

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
07.08.2025
Штатний розпис і скасування Господарського кодексу
З 28.08.2025 перестає діяти Господарський кодекс, яким передбачений обов'язок підприємств мати штатний розпис. Чи потрібно після цієї дати затверджувати штатний розпис? Дізнайтеся з нашої статті. З 28.08.2025 втрачає чинність Господарський кодекс, яким передбачена обов'язкова наявність у юросіб тако...
06.08.2025
Формуємо статутний капітал ТОВ: правові питання
У статті розглянемо, як формується статутний капітал на етапі створення ТОВ, якими можуть бути вклади до статутного капіталу, а також які обмеження встановлено законодавством щодо формування статутного капіталу. У статті ми розповімо, що таке статутний капітал і як він формується на етапі створення ...
06.08.2025
Зміна розміру статутного капіталу ТОВ: правові аспекти
Зі статті ви дізнаєтеся, яких правил слід дотримуватись при збільшенні або зменшенні розміру статутного капіталу ТОВ, яка послідовність дій при таких операціях і які документи потрібно оформити. На етапі створення ТОВ його засновники формують статутний капітал, але в подальшому в процесі роботи можу...
Кращі матеріали