Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Рішення про накладення штрафу вважається незаконним, якщо не дотримана процедура

Сторони спору

Позивач – ТОВ, відповідач – орган Держпраці.

Обставини справи

У ході інспекційних відвідувань підприємства органом Держпраці були виявлені порушення трудового законодавства. А саме: порушуючи вимоги ч. 6 ст. 95 КЗпП та ст. 33 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» індексація зарплати працівникам у 2017 та 2018 рр. не нараховувалася і не виплачувалася. За результатами інспекційних відвідувань був складений акт, на підставі якого орган Держпраці виніс постанову про накладення на ТОВ штрафу в сумі 223 380 грн. згідно зі ст. 265 КЗпП.

Підприємство оскаржило цю постанову в суді, мотивуючи свою позицію тим, що при накладенні штрафу органом Держпраці не була дотримана процедура, установлена законодавчо. А саме: підприємство не повідомили про дату розгляду справи про накладення штрафу за 5 днів до дати розгляду.

Рішенням суду першої інстанції позов ТОВ був задоволений повністю, а постанова про застосування штрафу – скасована. Тоді орган Держпраці подав апеляцію на це судове рішення.

Позиції сторін

Позивач. Просить залишити чинним рішення, винесене судом першої інстанції.

Відповідач. Просить скасувати судове рішення і відмовити ТОВ у задоволенні позову, оскільки вважає, що винесена постанова про застосування штрафу є законною й обґрунтованою.

На чиєму боці суд

Апеляційний суд (Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.03.19 р., ЄДРСР, реєстр. № 80414379) відмовив у задоволенні апеляційної скарги органу Держпраці та залишив чинним рішення суду першої інстанції.

Аргументи суду

1. Механізм накладення штрафів за порушення законодавства про працю, передбачених ст. 265 КЗпП, визначений Порядком, затвердженим постановою КМУ від 17.07.13 р. № 509 (далі – Порядок № 509).

2. Пунктом 6 Порядку № 509 установлено, що про розгляд справи про накладення штрафу уповноважені посадові особи органу Держпраці письмово повідомляють роботодавця не пізніше ніж за 5 днів. Тобто роботодавець не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду справи має бути обізнаний про місце, дату і час такого розгляду, щоб мати можливість належним чином підготуватися.

3. Викликом на розгляд справи від 11.06.18 р. відповідач повідомив позивача, що розгляд справи про накладення штрафу відбудеться 20.06.18 р. Цей виклик був направлений на адресу позивача 13.06.18 р. Проте, як випливає з даних офіційного порталу «Укрпошти», поштове відправлення було вручене позивачеві тільки 20.06.18 р., тобто в день розгляду справи про накладення штрафу. За таких обставин суд уважає, що відповідач не повідомив позивача про розгляд справи в установлений строк (не пізніше ніж за 5 днів).

4. Згідно з п. 7 Порядку № 509, справа розглядається за участю представника роботодавця, стосовно якого вона порушена. Справа може бути розглянута без участі такого представника в разі, коли роботодавця проінформували відповідно до п. 6 Порядку № 509, але від нього не надійшло клопотання з проханням відкласти розгляд.

Висновок

У разі накладення штрафів за порушення трудового законодавства органи Держпраці зобов'язані виконувати вимоги Порядку № 509, зокрема повідомляти роботодавця про розгляд справи не пізніше ніж за 5 днів до дати такого розгляду. Якщо ця вимога не виконується, то постанова про застосування штрафу може бути скасована судом

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
24.04.2025
Як повідомити про зміну відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального
З 08.04.2025 набула чинності постанова КМУ від 04.04.2025 № 374, якою затверджено, зокрема, Порядок ведення Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального, Порядок заповнення заяв щодо ліцензії на право зберігання пального та форму витягу з Реєстру . У статті розповімо, в яких випадках суб...
17.04.2025
Ліцензії на алкоголь, тютюн, пальне: хто має оновити інформацію до 01.07.2025?
Особи, які мають ліцензії, до 01.07.2025 мають подати органу ліцензування оновлені відомості. Розглянемо, хто та яким чином має їх подати у зв'язку із змінами правил ліцензування операцій з алкоголем, тютюном та пальним з 01.01.2025 – у зв’язку з уведенням у дію норм Закону від 18.0...
11.04.2025
Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Діяльність приватних підприємств нині регулюється нормами Господарського кодексу (далі – ГК). Однак у серпні 2025 року ГК втратить свою силу. Тому вже зараз у власників багатьох приватних підприємств постають запитання, що буде з їхнім підприємством після втрати сили ГК, чи потрібно щось зміню...
Кращі матеріали
Центр сповіщень