Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Рішення про накладення штрафу вважається незаконним, якщо не дотримана процедура

05.04.2019 1106 0 0

Сторони спору

Позивач – ТОВ, відповідач – орган Держпраці.

Обставини справи

У ході інспекційних відвідувань підприємства органом Держпраці були виявлені порушення трудового законодавства. А саме: порушуючи вимоги ч. 6 ст. 95 КЗпП та ст. 33 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» індексація зарплати працівникам у 2017 та 2018 рр. не нараховувалася і не виплачувалася. За результатами інспекційних відвідувань був складений акт, на підставі якого орган Держпраці виніс постанову про накладення на ТОВ штрафу в сумі 223 380 грн. згідно зі ст. 265 КЗпП.

Підприємство оскаржило цю постанову в суді, мотивуючи свою позицію тим, що при накладенні штрафу органом Держпраці не була дотримана процедура, установлена законодавчо. А саме: підприємство не повідомили про дату розгляду справи про накладення штрафу за 5 днів до дати розгляду.

Рішенням суду першої інстанції позов ТОВ був задоволений повністю, а постанова про застосування штрафу – скасована. Тоді орган Держпраці подав апеляцію на це судове рішення.

Позиції сторін

Позивач. Просить залишити чинним рішення, винесене судом першої інстанції.

Відповідач. Просить скасувати судове рішення і відмовити ТОВ у задоволенні позову, оскільки вважає, що винесена постанова про застосування штрафу є законною й обґрунтованою.

На чиєму боці суд

Апеляційний суд (Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.03.19 р., ЄДРСР, реєстр. № 80414379) відмовив у задоволенні апеляційної скарги органу Держпраці та залишив чинним рішення суду першої інстанції.

Аргументи суду

1. Механізм накладення штрафів за порушення законодавства про працю, передбачених ст. 265 КЗпП, визначений Порядком, затвердженим постановою КМУ від 17.07.13 р. № 509 (далі – Порядок № 509).

2. Пунктом 6 Порядку № 509 установлено, що про розгляд справи про накладення штрафу уповноважені посадові особи органу Держпраці письмово повідомляють роботодавця не пізніше ніж за 5 днів. Тобто роботодавець не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду справи має бути обізнаний про місце, дату і час такого розгляду, щоб мати можливість належним чином підготуватися.

3. Викликом на розгляд справи від 11.06.18 р. відповідач повідомив позивача, що розгляд справи про накладення штрафу відбудеться 20.06.18 р. Цей виклик був направлений на адресу позивача 13.06.18 р. Проте, як випливає з даних офіційного порталу «Укрпошти», поштове відправлення було вручене позивачеві тільки 20.06.18 р., тобто в день розгляду справи про накладення штрафу. За таких обставин суд уважає, що відповідач не повідомив позивача про розгляд справи в установлений строк (не пізніше ніж за 5 днів).

4. Згідно з п. 7 Порядку № 509, справа розглядається за участю представника роботодавця, стосовно якого вона порушена. Справа може бути розглянута без участі такого представника в разі, коли роботодавця проінформували відповідно до п. 6 Порядку № 509, але від нього не надійшло клопотання з проханням відкласти розгляд.

Висновок

У разі накладення штрафів за порушення трудового законодавства органи Держпраці зобов'язані виконувати вимоги Порядку № 509, зокрема повідомляти роботодавця про розгляд справи не пізніше ніж за 5 днів до дати такого розгляду. Якщо ця вимога не виконується, то постанова про застосування штрафу може бути скасована судом

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали