Із цієї статті ви дізнаєтеся: які перевірки проводять органи ДФС, у які строки та на яких підставах.
Згідно зі ст. 75 Податкового кодексу (далі – ПК) органи ДФС мають право проводити камеральні, документальні (планові та позапланові, виїзні та невиїзні) і фактичні перевірки. Як бачимо, досить широкий спектр перевірок. Розглянемо докладніше кожну з них.
Ця перевірка проводиться у приміщенні податкового органу виключно на підставі (пп. 75.1.1 ПК):
Основні особливості камеральної перевірки такі:
Предметом такої перевірки є (пп. 75.1.2 ПК):
Документальна перевірка проводиться на підставі:
Розглянемо види документальних перевірок та їх особливості.
Планова перевірка
Планові перевірки проводяться відповідно до порядку, встановленого ст. 77 ПК. Так, перевірка має бути передбачена планом-графіком. Такий план-графік на найближчий рік оприлюднюється до 25 грудня на офіційному веб-сайті ДФС. Тобто план-графік на 2018 рік уже можна знайти на цьому сайті.
Від ступеня ризику платника податків залежить періодичність проведення перевірок:
Зверніть увагу: періодичність, про яку йдеться, визначається календарним роком. Дізнатися детальніше про критерії ризику можна у п. 5 розд. ІІІ Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 02.06.15 р. № 524. |
Строк проведення документальної планової перевірки становить не більше (ст. 82 ПК):
Ці строки можуть бути продовжені до 60 календарних днів (далі – к. д.) на підставі (п. 82.4, пп. 82.3.1, 82.3.2 ПК):
Про перевірку платника повинні повідомити не пізніше ніж за 10 к. д. до її початку. Таке повідомлення вручається платнику податків під підпис або надсилається рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Зверніть увагу: у повідомленні про початок перевірки орган ДФС зобов’язаний навести дату її початку, а також додати до нього копію наказу про призначення такої перевірки (п. 77.4 ПК). |
Якщо одночасно проводяться дві перевірки – документальна планова органом ДФС та планова виїзна ревізія органом Держфінконтролю, то перевіряючі повинні керуватися Порядком координації одночасного проведення таких перевірок (ревізій), затвердженим постановою КМУ від 23.10.13 р. № 805.
Позапланова перевірка
Головними «приємними» особливостями цієї перевірки є те, що вона проводиться без попереднього повідомлення платника податків та без обмеження її періодичності. Тобто за наявності підстав перевіряти одного платника можуть декілька разів на рік.
Підставами для проведення позапланової перевірки є (пп. 78.1.1–78.1.5 ПК):
Отже, за наявності будь-якої із перелічених підстав орган ДФС зможе прийти до вас із позаплановою перевіркою.
Строки проведення такої перевірки становлять не більше (п. 82.2 ПК):
Виїзні та невиїзні перевірки
Документальною виїзною вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об’єкта, який йому належить та стосовно якого проводиться така перевірка. Документальною невиїзною є перевірка, що проводиться у приміщенні податкового органу (пп. 75.1.2 ПК).
Можливі також позапланові електронні перевірки, які здійснюються на підставі заяви платника податку до органу ДФС, у якому він перебуває на обліку (пп. 75.1.2 ПК). Заява подається протягом 10 к. д. до початку електронної перевірки.
Утім, такий вид перевірки передбачено лише для платників податків із незначним ризиком, а саме для тих, які (п. 77.2 ПК):
Фактичною є перевірка, яка здійснюється за місцем фактичного провадження діяльності платником податків, розташування господарських або інших об’єктів його власності (пп. 75.1.3 ПК).
Така перевірка може призначатися стосовно дотримання норм законодавства, які регулюють:
Зверніть увагу: фактичні перевірки проводяться без попередження платника податків, а підстави для їх проведення встановлено п. 80.2 ПК. |
Строк проведення такої перевірки становить не більше 10 діб із можливим продовженням ще на 5 діб за рішенням керівника/заступника/уповноваженої особи органу ДФС (п. 82.3 ПК).