Не можете подати скаргу в електронному форматі - вихід є
Неможливо подати електронну скаргу на Рішення комісії про відмову в реєстрації ПН/РК: що робити.
Станом на 10.04.2018 року платники ПДВ все ще не можуть знайти електронний примірник скарги на Рішення комісії про відмову в реєстрації ПН/РК (далі – Рішення про ПН/РК). Разом із тим, запропоноване вирішення проблеми може підійти і для тих, хто постраждав від вірусної атаки (наприклад такої, як в червні 2017 року), або кому розірвано договір про визнання електронних документів.
Здається, вирішення проблеми є на поверхні – не оскаржувати до ДФСУ, а одразу звернутися до суду. Такі дії здаються розумними бо, якщо ДФСУ ще й досі не затвердило електронний шаблон скарги, це вказує на те, що скарги автоматично - відхилять. Однак, якщо з якихось причин Ви все ж таки хочете спочатку використати адміністративне оскарження, є такий спосіб вирішення проблеми.
В п. 201.16 ст.201 ПКУ визначено, що – реєстрація ПН/РК в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених КМУ. Як бачимо – мова йде лише про зупинку, а не про оскарження.
При цьому, у п.56.1 ст.56 ПКУ 56.1 передбачено, що рішення прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Отже, й Рішення про ПН/РК можна оскаржити двома способами: спочатку до ДФСУ а потім, якщо скаргу не задовольнять – до суду.
Зверніть увагу, що у п.56.3 ст.56 ПКУ передбачено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п.44.6 ст.44 ПКУ) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Тобто, Порядок подання скарг в електронній формі (Постанова КМУ № 117) вже суперечить ПКУ. Зважаючи, що закон (кодекс) має вищу силу за Постанову КМУ, вбачається, що платник ПДВ може подати скаргу і у письмовій (паперовій) формі (проблему вирішення того, чому КМУ обмежило права платників ПДВ мають вирішувати вже власники бізнесу).
Додатково звертаю Вашу увагу на те, що у ст.1 Протоколу Першого до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. При цьому, держави мають вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.
Оскільки ПКУ (законом) не передбачено обов’язковість електронної скарги – КМУ порушує норми міжнародного права. А отже – ми з Вами можемо подати скаргу на паперовому носії. Це не суперечить ст.55 Конституції, зокрема вказано, що кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. А зупинка та відмова у реєстрації ПН/РК безперечно порушує право платника ПДВ.
Ще є Закон «Про звернення громадян». І хоча формально він не пов’язаний із податками, на нього можна послатися, в першу чергу ФОПам (однак і керівники юридичних осіб можуть послатися на цей закон, якщо обґрунтують, яким чином зупинка ПН/РК вплине на їх права. Як приклад – керівник є ще й засновником і блокування ПН/РК фактично впливає на його доходи, у тому числі шляхом “втрачання” покупців/замовників). Так, в ст.3 вказаного Закону передбачено, що скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. А згідно з ст.5 вказаного Закону - звернення може бути усним чи письмовим.
Надсилаємо скаргу на паперовому носії.
Важливо! Не пропустить 10 днів на оскарження!
Отже, на початку скарги доцільно вказати таке:
«01.04.2018 року ТОВ «ПДВНДС-2018» отримало Рішення Комісії про відмову у реєстрації ПН/РК. Станом на 10.04.2018 року шаблон/електронний документ – скарги на таке Рішення в електронному кабінеті відсутній (у випадку вірусу/розірвання договору про ЕЦП – вказуєте, що неможливо відправити засобами електронного зв’язку в зв’язку із фізичною неможливістю. Слід додати докази, чому це неможливо, це, зокрема: звернення до поліції та їхня відповідь; Документи від торгово-промислової палати (регіональної); квитанції про розірвання ЕЦП тощо).
Разом із тим, згідно з п.3 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК…, затвердженого Постановою КМУ від 21.02.2018 року за № 117, та ст.56 ПКУ передбачено, що платник може оскаржити рішення органу ДФС протягом 10 календарних днів.
Оскільки платник податків позбавлений права подати таку скаргу засобами електронного зв’язку, та керуючись ст.56 ПКУ, ст.55 Конституції України, ст.1 Протоколу Першого до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, статей 3, 5 Закону «Про звернення громадян» (це, радше для ФОПів), ТОВ «ПДВНДС-2018» надсилає скаргу на паперовому носії та просить її розглянути та задовольнити».
Далі у скарзі Ви вказуєте, чому вважаєте, що Рішення комісії є неправомірним. При цьому, зверніть увагу на такі моменти: https://uteka.ua/ua/publication/Esli-...
Зрештою, суди, переважно, на боці платників податків. А звернення до суду фактично пришвидшить розблокування ПН/РК.
Коментарі до матеріалу