Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ліквідація: як спосіб припинення діяльності ТОВ/ТДВ

05.12.2018 2987 0 5

Якщо ви хочете A bove maiore discit arare minor (гарний результат за гарним прикладом) то вам до нас – в Ютеку.

У цій статті ми надаємо покроковий алгоритм всіх етапів і  процедур при ліквідації ТОВ/ТДВ.

Закон передбачає дві правові форми припинення діяльності підприємства: ліквідацію і реорганізацію (ст. 59 Господарського кодексу, далі - ГК).

У випадку ліквідації підприємство припиняється як суб’єкт права без правонаступництва.

Ліквідація повинна забезпечувати захист інтересів як кредиторів, так і учасників юридичної особи.

Загальний порядок ліквідації юридичної особи встановлюють Цивільний (далі - ЦК) та ГК (ст.111 ЦК).

Відповідно до пп. 1.2 ст. 48 Закону від 17.06.18 р. № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (далі – Закон № 2275):

  • товариство припиняється внаслідок передання всього свого майна, всіх прав та обов’язків іншим господарським товариствам - правонаступникам шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення або в результаті ліквідації.
  • добровільне припинення товариства здійснюється за рішенням загальних зборів учасників у порядку, встановленому цим Законом, з дотриманням вимог, встановлених законодавством. Інші підстави та порядок припинення товариства встановлюються законом.

Складність процедури ліквідації вимагає чіткого плану, для унеможливлення ризиків при його реалізації.

Для того, щоб визначити за якою схемою відбуватиметься ліквідація юридичної особи, на початку потрібно проаналізувати співвідношення активів і пасивів. 

Отже, якщо у підприємства немає заборгованості перед кредиторами, бюджетом і державою, то перший крок – рішення засновників.

Згідно п. 13 ст. 30 Закону № 2275, до компетенції Загальних зборів належить:

  • прийняття рішень про виділ, злиття, поділ, приєднання, ліквідацію та перетворення товариства, обрання комісії з припинення (ліквідаційної комісії), затвердження порядку припинення товариства, порядку розподілу між учасниками товариства у разі його ліквідації майна, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, затвердження ліквідаційного балансу товариства.

Звертаємо увагу!

Новий закон про товариства 36 статтею дозволяє прийняти засновникам рішення шляхом опитування. Але, рішення про ліквідацію шляхом опитування прийматися не може.

Звичайно, нюанси процедури залежать не тільки від організаційної форми, а й  специфічних видів господарської діяльності.

Багатоетапні процедури і кроки законодавчо не виписані і в кожному окремому випадку потрібно вивчати різні нормативні акти.

Статусу суб’єкта права і юридичної особи підприємство позбавляється після здійснення щодо нього заходів, які є ліквідаційним процесом, врегульованим ст. 105 ЦК. Зокрема це такі заходи:

  • Ліквідація підприємства ліквідаційною комісією, що призначається органом (особою), який прийняв рішення про ліквідацію. Цей орган (особа) може покласти обов’язок щодо ліквідації підприємства на його органи управління.
  • Встановлення порядку і строків ліквідації органом, що прийняв рішення про ліквідацію (власник, уповноважений орган, суд, господарський суд). Встановлюється також строк для задоволення претензій кредиторів. Він не може бути менше двох місяців з моменту оголошення про ліквідацію.
  • Виконання ліквідаційною комісією обов’язків повідомлення про ліквідацію підприємства в пресі (за місцезнаходженням), про порядок і строки ліквідації вжиття необхідних заходів для стягнення дебіторської заборгованості підприємства, виявлення його кредиторів та розгляд претензій останніх.
  • Кредитори та інші юридичні і фізичні особи, що мають угоди з підприємством, повідомляються про ліквідацію письмово.
  • Проведення ліквідаційною комісією згідно з встановлюваним законом порядком: інвентаризації і оцінки майна організації, реалізації майна, розрахунків з кредиторами і членами трудового колективу, складання ліквідаційного балансу і подання його орга­ну, який призначив ліквідаційну комісію, або власнику.

Прийнявши рішення про ліквідацію на загальних зборах засновників, ТОВ/ТДВ повідомляє про це своїх кредиторів, органи влади, видає наказ про звільнення працівників на підставі пункту 1 статті 40 КЗпП (в цьому ж наказі можна визначити склад ліквідаційної комісії), зупиняє виробництво, проводить аудит господарської діяльності, розпродує майно, проводить розрахунки з власниками, остаточно припиняється як юридична особа, шляхом внесення запису про припинення юридичної особи в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, після чого підприємство перестає існувати.

Отже, який перший крок ?

Дія 1: Загальні збори засновників

Результат: Протокол загальних зборів засновників про ліквідацію ТОВ/ТДВ (приклад дивіться в додатку) з рішенням про припинення юридичної особи, а також:  хто буде ліквідатором чи які особи увійдуть до складу ліквідаційної комісії, визначені повноваження ліквідатора/ліквідаційної комісії, строки ліквідаційної процедури, строки для пред’явлення кредиторами своїх вимог, визначення місцезнаходження ліквідатора/ліквідаційної комісії та порядку проведення ліквідаційної процедури.

Ризики: хтось із співзасновників не виходить на зв'язок, або не хоче проводити процедуру ліквідації. Для прийняття рішення потрібно більше ніж 60% голосів. А також – письмові повідомлення про проведення зборів, потім письмові докази відсутності співзасновника на зборах. Якщо докази є –«примусове виключення» учасника зі складу засновників.
Законом передбачено порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, що включає державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:

  • про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
  • про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;
  • про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.

У разі неодержання від державних органів вищезазначених  відомостей, у порядку та строки, визначені Законом, державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди; проведення реєстраційної дії щодо зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати отримання відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, або наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, або наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента, або наявність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.

Експрес ліквідація можлива при продажу всіх корпоративних прав статутного капіталу новому власнику. Якщо сума не перевищує номінально вартості, то ця операція не оподатковується.

Дія 2: Подати оригінал, або нотаріально засвідчену копію рішення засновників державному реєстратору для внесення відомостей у державний реєстр про припинення юридичної особи.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. (ст.105 ЦК).

Результат: Внесення відомостей в державний реєстр про те, що юридична особа перебуває в стані припинення.

Слід зазначити, що новим для законодавства є обов’язок погоджувати з органом державної реєстрації призначення комісії з ліквідації юридичної особи (ліквідаційної комісії, ліквідатора тощо). Проте нормативними документами склад ліквідаційної комісії у разі добровільної ліквідації юридичної особи не регламентовано.

Дані відомості не пізніше наступного робочого дня будуть передані державним реєстратором до податкової інспекції, управління пенсійного фонду, а також до управління статистики. Після внесення запису відбувається публікація оголошення про ліквідацію юридичної особи у Бюлетні державної реєстрації. Дане оголошення публікується державним реєстратором.

З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження щодо управління справами юридичної особи, крім тих, які залишаються згідно з законодавством України за учасниками, наприклад затвердження ліквідаційного балансу. Слід зауважити, що ліквідаційна комісія не має статусу юридичної особи, а підприємство, що ліквідується, в період її роботи статусу юридичної особи не втрачає. Отже, дієздатність юридичної особи здійснюється через ліквідаційну комісію. Дії комісії розглядаються як дії самої юридичної особи. Комісія здійснює дії, у тому числі виступає в суді від імені юридичної особи і набуває безпосередньо для неї права і обов’язки.

Встановлення порядку і строків ліквідації юридичної особи. Їх встановлює орган, що прийняв рішення про ліквідацію (власник, уповноважений орган або суд). Встановлюється також строк для задоволення претензій кредиторів. Але він за законом не може бути меншим двох місяців з моменту оголошення про ліквідацію. Слід також зазначити, що порядок ліквідації має бути передбачено установчими документами юридичної особи.

Строк, протягом якого має бути розміщено оголошення про ліквідацію юридичної особи в офіційному засобі масової інформації, встановлено тільки для господарських товариств. Так, статтею 20 Закону 19.09.91 г. № 1576-XII «Про господарські товариства» встановлено, що інформація про ліквідацію товариства має бути опублікована ліквідаційною комісією у триденний строк з моменту її призначення.

Відповідно до п. 78.1.7 підставою для позапланової документально перевірки є початок процедури реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Тривалість перевірок, визначених у статті 78 Податкового кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Більш детально за посиланням.

Отже, дія 3: Заява до Податкового органу, з посиланням на п. 78.1.7 про проведення позапланової перевірки. Звернення до Пенсійного фонду, фонду соціального страхування.

Результат: Проведення державними органами перевірок. Довідка з податкової  за формою 22-ОПП (після закриття рахунків).

Довідки з фондів – про відсутність заборгованості перед бюджетом та зняття з обліку ТОВ/ТДВ.

Зверніть увагу! Процедура проведення перевірки може затягнутися по термінам, чим продовжити загальний строк ліквідації.

При закінченні податкової перевірки – звертайтесь до Пенсійного фонду (термін дії довідки пенсійного фонду – 1 місяць).

Дія 4: Попередження працівників про вивільнення

Результат: Видання Наказу з основної діяльності про скорочення посад і попередження працівників  про наступне вивільнення. Надсилання повідомлення Державній службі зайнятості. Форма надається у додатках.

Інформація подається підприємствами, установами, організаціями не пізніше ніж за два місяці до вивільнення працівників до територіального органу Державної служби зайнятості України у містах Києві, районі, місті, районі у місті (далі - територіальний орган) за місцем реєстрації як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

У графі А вказується порядковий номер запису. У запис з окремим порядковим номером включаються дані про кількість запланованих до вивільнення працівників,  за якими дані про найменування професії (посади), дату наказу про попередження про вивільнення працівників та дату запланованого вивільнення, відображені у графах 1, 3, 4, повністю збігаються. В іншому випадку дані про заплановане вивільнення працівників відображаються у записах під  іншими порядковими номерами.

У графі 1 зазначається найменування професії (посади) відповідно до діючого Національного класифікатора України «Класифікатор професій».

У графі 2 вказується кількість осіб, яких передбачається вивільнити.

У графі 3 зазначається дата наказу, яким було попереджено працівників про заплановане вивільнення.

У графі 4 зазначається дата запланованого вивільнення працівників.

Форма підписується керівником (власником) підприємства (установи, організації), зазначаються прізвище, ініціали та дата складання звіту. Вказуються номери телефону, факсу та адреса електронної пошти підприємства (організації, установи).

Зразок попередження працівника про його звільнення у зв’язку з ліквідацією підприємства

ПОПЕРЕДЖЕННЯ

від «21» грудня 2018 року

ТОВ

Карабут Ліні Вікторівні

Попереджаємо, що у зв’язку з ліквідацією підприємства відповідно до рішення 

Загальних зборів засновників від19 грудня 2018 року № 7 Ви підлягаєте звільненню 21 лютого 2019 року згідно з пунктом 1 статті 40 КЗпП України.

Попередження отримала

Карабут Л.В.                                                                                               ПІДПИС 

21.12.2018

До уваги!

Після ознайомлення з наказом, працівником залишається запис: «З наказом ознайомлений», проставляється дата, прізвище, підпис. З цієї дати і починається відлік двохмісячного терміну, після якого працівників звільняють.

Видання наказу про звільнення та ознайомлення з ним працівників

Звільнення з роботи у зв’язку з ліквідацією підприємства, так само як і звільнення з інших підстав, оформлюється виданням наказу чи розпорядження (додаток 4).
Законодавством не встановлюється день, у який має бути видано наказ про звільнення. Зазвичай його видають у день звільнення, а можна й раніше. Головне, щоб від дня попередження про звільнення до зазначеного в наказі дня звільнення минуло не менше двох місяців, оскільки раніше звільнити працівника без його згоди не можна.

Зразок наказу про звільнення у зв’язку з ліквідацією підприємства
 

ТОВ«ЮНАЙТЕД»
НАКАЗ   № 27/к

01.12.2018                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Київ


Про звільнення працівників           

у зв’язку з ліквідацією підприємства


У зв’язку з ліквідацією підприємства згідно з рішенням засновників від 21 грудня 2018 року № 123-45
НАКАЗУЮ:

1. Працівників ТОВ «ЮНАЙТЕД» згідно зі списком (додаток) звільнити 1 грудня 2018 року у зв’язку з ліквідацією підприємства, п. 1 ст. 40 КЗпП України.
2. Бухгалтерії підприємства зі звільненими працівниками провести повний розрахунок відповідно до законодавства та колективного договору: виплатити компенсацію за невикористану щорічну основну відпустку, вихідну допомогу в розмірі середнього місячного заробітку.
Додаток: список працівників, що підлягають звільненню.
 
Голова ліквідаційної комісії                                         ______                                                ПІП


 Додаток
до наказу від 01.12.2018 № 27/к


СПИСОК
працівників ТОВ «Юнайдет», що підлягають звільненню у зв’язку з ліквідацією підприємства

№ пор. Посада (професія)  П. І. Б. працівника дата та підпис працівника про ознайомлення з наказом та отримання його копії
       

При звільненні у зв’язку з ліквідацією підприємства, залежно від різноманітних чинників, скажімо, черговості закриття структурних підрозділів юридичної особи, завчасності повідомлення працівників про звільнення, наявності специфічних категорій працівників тощо, можна видати один наказ про звільнення усіх працівників чи кілька таких наказів. Під виданням наказу розуміється його підписання та реєстрація. Наказ підписує голова ліквідаційної комісії чи інша посадова особа, уповноважена на підписання таких наказів. Потім його реєструють у журналі реєстрації наказів по персоналу. Відтак із цим наказом ознайомлюють працівників під розписку, а копії цього наказу відповідно до частини другої статті 47 КЗпП видають працівникам. Про одержання копії наказу працівник має розписатися на його оригінальному примірникові, зазначивши дату.

Дія 5: Звернутися із заявою до банку про закриття рахунків.

Результат: залишається відкритим тільки ліквідаційний рахунок.

Вивільнення працівників та їх попередження про це,  відбувається практично одночасно, після чого проводиться інвентаризація, письмове повідомлення кредиторів. Після закінчення терміну пред’явлення кредиторами своїх вимог, ліквідаційна комісія складає проміжний ліквідаційний баланс.

Після прийняття рішення і подачі до державного реєстратора працівникам вручається повідомлення - попередження про наступне вивільнення. Та надсилається повідомлення до центру зайнятості. Увага! Не пропустіть термін. Та передує цим діям  - наказ (з персоналу) про попередження за два місяці конкретних працівників про можливе їх вивільнення у зв'язку зі скороченням чисельності працівників.

Дія 6: Інвентаризація

Результат: Інвентаризаційний акт підписаний всіма членами ліквідаційної комісії.

Інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства. Під час інвентаризації активів і зобов’язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка. При цьому забезпечуються:

  • виявлення фактичної наявності активів та перевірка повноти відображення зобов’язань, коштів цільового фінансування, витрат майбутніх періодів;
  • установлення лишку або нестачі активів шляхом зіставлення фактичної їх наявності з даними бухгалтерського обліку;
  • виявлення активів, які частково втратили свою первісну якість та споживчу властивість, застарілих, а також матеріальних та нематеріальних активів, що не використовуються, невикористаних сум забезпечення;
  • виявлення активів і зобов’язань, які не відповідають критеріям визнання.

У разі одержання відмови постачальника задовольнити претензію щодо недовантаження товарів або одержання від покупця претензії щодо недовантаження товарів проводиться вибіркова інвентаризація тих товарів, на які заявлені вказані претензії.

Після закінчення інвентаризації оформлені інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) здаються до бухгалтерської служби для перевірки, виявлення і відображення в обліку результатів інвентаризації. При цьому кількісні та цінові показники за даними бухгалтерського обліку проставляються проти відповідних даних інвентаризаційного опису і шляхом співставлення виявляються розходження між даними інвентаризації і даними обліку. Також бухгалтерська служба підприємства проводить перевірку всіх підрахунків у інвентаризаційних описах (актах інвентаризації). Виявлені помилки у цінах, таксуванні та підрахунках повинні бути виправлені й завірені підписами всіх членів інвентаризаційної комісії і матеріально відповідальних осіб.

На останній сторінці інвентаризаційних описів (актів інвентаризації) робиться відмітка про перевірку цін, таксування та підрахунки результату за підписами осіб, які проводили цю перевірку.

Бухгалтерською службою складаються звіряльні відомості активів і зобов’язань, у яких відображаються розбіжності між даними бухгалтерського обліку і даними інвентаризаційних описів (актів інвентаризації).

Вартість лишків і нестач цінностей в звіряльних відомостях наводиться відповідно до їх оцінки в регістрах бухгалтерського обліку.

На активи, що належать іншим підприємствам, складаються окремі звіряльні відомості, копії яких надсилаються власнику.

Зверніть увагу на діловодство. У вас повинна бути оформлена наказом номенклатура справ, оскільки в архів приймаються документі тільки відповідно до номенклатури. (посилання на статтю про номенклатуру).

Дія 7: Стягнення дебіторської заборгованості.

Результат: Оцінка і реалізація аткивів, в тому числі часток в інших товариствах.

Дія 8: Складання проміжного ліквідаційного балансу.

Результат: Проміжний ліквідаційний баланс.

В проміжний ліквідаційний баланс включаються відомості про склад майна, перелік вимог кредиторів та результати їх розгляду (ч. 8 ст. 111 ЦК). 

Відповідно до ст. 112 ЦК вимоги кредиторів платоспроможного підприємства задовольняються у наступній черговості:

  • повертається майно та кошти, забезпечені заставою.
  • виплачується заборгованість працівникам підприємства.
  • сплачуються податки та обов’язкові платежі.
  • погашаються всі інші вимоги.

До відома! Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. 

Відповідно до частини першої ст. 8 розд. ІІІ Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 996) бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію. 

У разі ліквідації підприємства ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс та у випадках, передбачених Законом № 996, публікує його протягом 45 днів після затвердження. 

До моменту зняття з обліку юридичної особи як платника податків, зборів, обов'язкових платежів ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана здійснювати розрахунок зобов'язань за такими податками, зборами, обов'язковими платежами, оплачувати їх і подавати відповідну звітність. 

У ліквідаційному балансі (затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію) відображаються результати прийнятих рішень про стягнення боргів, розподілу активів, власного капіталу і погашення (списання) зобов'язань, що має привести до відсутності активів, власного капіталу і зобов'язань ліквідованого підприємства на заключну дату складання ліквідаційного балансу.

В орган ДФС подається тільки один ліквідаційний баланс - на дату прийняття рішення про ліквідацію у вигляді комплекту річної фінансової звітності. Зазначена норма передбачена ст. 8 розд. ІІІ, ст. 13, ст. 14 розд. IV Закону № 996.

Етапи складання ліквідаційного балансу

Баланс

Зміст

Проміжний ліквідаційний баланс

 

Ліквідаційний баланс в комплекті фінансової звітності для податкової інспекції після затвердження рішення про ліквідацію

Ліквідаційний баланс

Після погашення вимог кредиторів

Нульовий ліквідаційний баланс

Ліквідаційний баланс для товариств після розрахунків з учасниками

Ліквідаційний баланс необхідний для подання до органу реєстрації для виключення підприємства з ЄДРПОУ.
Надалі ні ліквідаційний баланс, ні нульовий ліквідаційний баланс до органів податкової служби для зняття підприємства з обліку як платника податків подаватися не повинні.

Дія 9: Виплата грошових сум кредиторам.

Результат: Ліквідаційний баланс

Виплата грошових сум кредиторам Товариства у разі його ліквідації проводиться  у порядку черговості, встановленою чинним законодавством України, відповідно до проміжного ліквідаційного балансу Товариства, починаючи від дня його затвердження, за винятком кредиторів четвертої черги, виплати яким провадяться зі сплину місяця від дня затвердження проміжного ліквідаційного балансу Товариства.

В разі недостатності у Товариства грошових коштів при його ліквідації для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія здійснює продаж майна Товариства.

Після завершення розрахунків з кредиторами Товариства ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Товариства, який затверджується Загальними зборами учасників Товариства або судом, що прийняв рішення про ліквідацію Товариства.

Дія 10: Підготовка документів до здачі в архів.

Результат: Довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (подається реєстратору!)

Відповідно до наказу Мін'юсту від 14.03.13 р. № 430/5 «Про затвердження Переліку видів документів, пов’язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ у разі ліквідації підприємств, установ, організацій, які не належать до джерел формування Національного архівного фонду» (далі - Наказ 430) та наказу Мін'юсту від 08.04.13 р. № 656/5 «Про затвердження Правил роботи архівних установ України», з метою збереження документів для їх подальшого використання при виконанні запитів соціально – правового характеру відповідно до вимог чинного законодавства, підтвердження законних прав та інтересів громадян ТОВ/ТДВ  повинні підготувати та подати до архівної установи документи у зв’язку з ліквідацією.

Упорядкування і підготовка документів установи, що ліквідується, входить до обов’язків  ліквідаційної комісії або ліквідатора. Після проведення ліквідаційних заходів та завершення перевірок фінансово-господарської діяльності здійснюється підготовка документів для подальшого зберігання і використання. Під час проведення  експертизи  цінності  здійснюється відбір   документів  з кадрових питань (особового складу) та тимчасового зберігання, термін зберігання яких не закінчився. Одночасно відбираються документи і справи до знищення, термін зберігання яких минув.  На упорядковані  документи складаються описи  і акт про виділення до знищення документів, термін зберігання яких минув тут слід керуватись Переліком типових документів, затвердженим наказом Мін'юст увід 12.04.12 р. № 578/5. До описів справ складається засвідчувальний напис, довідковий апарат: історична довідка, передмова, титульний аркуш.

Описи  справ та акт про виділення до знищення документів передаються на розгляд експертної комісії архівe і після схвалення  затверджуються  головою ліквідаційної комісії (ліквідатором). При виявленні нестачі архівних документів складається Акт, що затверджується  головою ліквідаційної комісії (ліквідатором), після чого передається на розгляд експертної комісії архівного сектору.

Багато виникає питань щодо того які саме справи потрібно здавати при ліквідації підприємства. Тут однозначна відповідь – всі. Керуючись Переліком документів, затвердженим Наказом № 430 - дo oпису спрaв з кaдрoвих питaнь (oсoбoвoгo склaду) включaються  дoкументи  зaведені у ділoвoдстві устaнoви згіднo нoменклaтури спрaв зoкремa:

  • нaкaзи з кaдрoвих питaнь (oсoбoвoгo склaду), рішення зaгaльних збoрів прo прийoм, переведення, звільнення прaцівників, їх мaтеріaльне зaoхoчення, нaдбaвки, сумісництвo, виплaту зaрoбітнoї плaти;
  • стaтути, устaнoвчі дoгoвoри, нaкaзи, рішення вищих oргaнів прo реoргaнізaцію, перейменувaння устaнoви пo мoжливoсті зa весь періoд існувaння устaнoви;
  • дoгoвoри, угoди, (трудoві ) кoнтрaкти;
  • дoкументи з aтестaції рoбoчих місць;
  • кoлективні дoгoвoри;
  • книгa реєстрaції тaбельних нoмерів;
  • oсoбoві спрaви, oсoбoві кaртки прaцівників;
  • oсoбoві рaхунки прaцівників aбo відoмoсті нaрaхувaння зaрoбітнoї плaти (при відсутнoсті oсoбoвих рaхунків);
  • aкти нещaсних випaдків нa вирoбництві,  журнaли їх реєстрaції;
  • тaбелі вихoдів чи нaряди прaцівників із шкідливими умoвaми прaці;
  • інші дoкументи, які мoжуть зaбезпечити сoціaльний зaхист прaцівників устaнoви.   

Дoдaткoвo ліквідaтoрoм тaкoж передaються нaступні дoкументи:

  • ліквідaційні дoкументи: рішення зaгaльних збoрів, вищих oргaнів, суду, нaкaзи прo ліквідaцію, бaнкрутствo устaнoви, ліквідaційний бaлaнс, дoвідки прo зняття з oбліку oргaнaми стaтистики, пoдaткoвими, пенсійними oргaнaми, прo зaкриття бaнківських рaхунків (кoпії).
  • дo oпису спрaв тимчaсoвoгo зберігaння, включaються дoкументи,терміни зберігaння яких не зaкінчилися. Дoпускaється фoрмувaння тaких дoкументів в oдну спрaву зa декількa рoків тa включення дo oпису зa пoчaткoвoю дaтoю. 

Aкт прo виділення дo знищення дoкументів, термін зберігaння яких минув, склaдaється нa всі спрaви устaнoви, які знищуються. Знищення дoкументів  прoвoдиться після пoгoдження oписів спрaв тa aктів aрхівнoю устaнoвoю, зaтверджених ліквідaційнoю кoмісією (ліквідaтoрoм).

Після схвaлення експертнoю кoмісією aрхівнoгo сектoру oписів спрaв, ліквідaтoр звертaється дo трудoвoгo aрхіву з письмoвoю зaявoю прo передaчу дoкументів устaнoви, якa ліквідується, для пoдaльшoгo їх зберігaння у Трудoвoму aрхіві. Дoкументи дoстaвляються в aрхів зa рaхунoк устaнoви-здaвaльникa рaзoм з ними передaються oписи спрaв тa aкт прo виділення дo знищення дoкументів.

Приймaння дoкументів буде oфoрмлене aктoм приймaння-передaвaння, oдин примірник якoгo тa дoвідку прo прийняття дoкументів дo aрхіву,  видaється ліквідaтoру.

Після завершення попередніх етапів процедури ліквідації компанії, необхідно внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про остаточну ліквідацію компанії як юридичної особи.

Дія 11: Подати Державному реєстратору документи про виключення ТОВ/ТДВ з реєстру.

Результат: Припинення юридичної особи.

Для цього необхідно подати державному реєстратору наступний перелік документів:

  • заповнену реєстраційну картку (форма № 7) про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом ліквідації, що не пов'язана з банкрутством;
  • довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по сплаті податків, зборів (22-ОПП) та про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також страхових внесків до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування (форма № 7-ЕСВ, форма № 8-СК);
  • довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Кінцевим етапом в процедурі ліквідації підприємства є внесення державним реєстратором до Реєстру даних про проведення реєстрації припинення юридичної особи шляхом ліквідації, про що видає ліквідатору (голові ліквідаційної комісії) повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Протокол.doc
Завантажити
Наказ про скорочення.doc
Завантажити
персональне попередження про звільнення.doc
Завантажити
форма для ДСЗ.doc
Завантажити
опис_1_0.doc
Завантажити
Проміжний ліквідаційний баланс.xls
Завантажити
Форми довідок для здачі в архів.doc
Завантажити
ЗАЯВЛЕНИЕ 8ОПП.doc
Завантажити
Заява реєстратору ост..doc
Завантажити

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали