• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Контрагент заподіяв збитки: пред’являємо претензію

06.06.2019 301 0 0

Збитки підприємства: як розрахувати, відобразити в обліку та скоротити

Якщо контрагент порушує свої зобов’язання за договором (відмовляється від виконання договору, несвоєчасно здійснює оплату, поставляє неякісний товар і т. д.), сторона, яка постраждала, має право вимагати від нього не тільки виконання цих зобов’язань, але й відшкодування заподіяних збитків. У консультації розповімо, як правильно оформити та пред’явити претензію контрагенту у зв’язку з невиконанням договірних зобов’язань.

Які збитки зобов’язаний відшкодувати контрагент у разі невиконання зобов’язань?

Збитки – це витрати, понесені постраждалою стороною, втрата або пошкодження майна, а також неотримані нею доходи, які сторона отримала б у випадку належного виконання зобов’язання або дотримання правил провадження господарської діяльності другою стороною (ч. 2 ст. 224 ГК).

Поняття збитків також визначене в ЦК, причому воно схоже з визначенням із ГК. Так, згідно зі ст. 22 ЦК збитками є:

  • витрати, що виникли в особи у зв’язку зі знищенням або пошкодженням речі;
  • витрати, які особа здійснила або повинна буде здійснити для відновлення свого порушеного права (реальний збиток);
  • доходи, які особа могла б реально отримати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали