Позивач – ПрАТ; відповідач – ТОВ.
Між позивачем (покупцем) і відповідачем (постачальником) був укладений договір на постачання товару. Товар був поставлений несвоєчасно. А умовами договору була передбачена неустойка (штраф і пеня) за неналежне виконання договірних зобов'язань. Позивач пред'явив відповідачеві претензію з вимогою сплатити неустойку, проте відповідач її проігнорував. Тоді позивач подав до господарського суду позов про стягнення з відповідача штрафу і пені. Суд задовольнив позовні вимоги покупця частково, оскільки частина договірних зобов'язань з постачання товару була виконана своєчасно. Суд апеляційної інстанції залишив у силі це судове рішення. Незадоволений таким результатом справи відповідач подав касацію до ВСУ.
Позивач (покупець). Просить відмовити постачальникові в задоволенні касаційної скарги і залишити в силі рішення суду першої та апеляційної інстанцій.
Відповідач (постачальник). Просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій і відмовити в задоволенні позову. Мотивує свою позицію тим, що суди попередніх інстанцій не взяли до уваги електронне листування між позивачем і відповідачем, з якого зрозуміло, що строк постачання товару був змінений. А значить, не можна говорити про несвоєчасне постачання товару.
ВСУ був на боці позивача, залишивши в силі рішення судів першої та апеляційної інстанцій (Постанова ВСУ від 28.12.19 р., ЄДРСР, реєстр. № 86717260).
У цьому спорі постачальник, виконуючи умову договору, буде вимушений сплатити значну суму неустойки лише тому, що не узгодив з покупцем строки постачання належним чином. Договір між сторонами спору був укладений у паперовому вигляді, тому будь-які зміни до нього, у тому числі і щодо строків постачання, потрібно було оформляти теж у паперовому вигляді. Або до договору потрібно було включити (спочатку або шляхом унесення змін) умову про електронний документообіг між сторонами. Але й тоді потрібно було завіряти листи електронним підписом. Ні те, ні інше сторонами не було зроблено, що й призвело до фінансових втрат відповідача.