Заблоковано ПН або РК: як подати пояснення, скаргу, зняти критерій ризиковості?
Платник ПДВ отримав квитанцію про блокування податкової накладної (далі – ПН). Чи є зараз будь-які вимоги до подання пакета документів для розблокування ПН, а також для оскарження рішення податкової в разі відмови в реєстрації ПН або розрахунку коригування до неї (далі – РК)?
Процедура розблокування ПН/РК
Для розблокування ПН або РК платникові ПДВ потрібно подати пакет копій документів і письмове пояснення, тобто відправити на сайт податкової такі форми:
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (ідентифікатор форми J/F13126, далі – повідомлення);
Документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F13601), до якого додаються відскановані копії документів, що підтверджують реальність здійснення платником операції за заблокованою ПН або РК. Копії документів повинні бути у форматах PDF, PNG або JPG.
Тут є цікавий момент. Один файл може містити декілька копій документів, але при цьому обсяг такого файлу не повинен перевищувати 2 Мб. Також є роз’яснення податкової щодо обмеження кількості документів (файлів), які подаються разом із повідомленням. Так, у ЗІР (категорія 101.18) сказано, що кількість файлів не повинна перевищувати 100 шт., а якщо їх більше, то платник ПДВ повинен сам визначити пріоритетність подаваних документів. А от згідно з роз’ясненням територіального органу ДПС у Дніпропетровській області, кількість документів, які можна подавати з повідомленням для розблокування ПН/РК, – не обмежена.
Як бути в цій ситуації? Уважаємо, що все-таки слід звернути увагу на роз’яснення в ЗІР. У ньому обмеження за кількістю копій документів податкова аргументує тим, що це потрібно для оптимізації оброблення інформації в інформаційно-комунікаційних системах. Тому не виключено, що більша кількість документів система обробити належним чином не зможе, і це призведе до помилок або до того, що частина документів не потрапить за призначенням.
У вас є один рік! Пояснення та копії документів платник ПДВ може подати тільки протягом 365 календарних днів, що настають за датою оформлення ПН/РК (п. 6 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.19 р. № 520, далі – Порядок № 520). |
Подання скарги на рішення комісії про відмову в реєстрації ПН/РК
Щоб оскаржити рішення комісії, платникові ПДВ потрібно подати:
- Скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ідентифікатор форми J/F13132);
- Документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F13601) з доданими до нього копіями документів.
Для випадку оскарження в ДПС немає різних думок щодо кількості файлів із копіями документів – їх повинно бути не більше 100 штук.
Зупинення реєстрації ПН/РК через ризиковість платника
Щоб позбутися статусу ризиковості, потрібно подати копії документів, які підтверджують, що платник ПДВ не відповідає критеріям ризиковості (п. 6 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 11.12.19 р. № 1165), а саме:
- Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (ідентифікатор форми J(F)13149);
- Документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F13601), до якого й додаються файли з копіями документів.
У цій ситуації, згідно з роз’ясненнями податкової, кількість файлів також не повинна перевищувати 100 штук.
Коментарі до матеріалу