Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заблоковано ПН або РК: як подати пояснення, скаргу, зняти критерій ризиковості?


Платник ПДВ отримав квитанцію про блокування податкової накладної (далі – ПН). Чи є зараз будь-які вимоги до подання пакета документів для розблокування ПН, а також для оскарження рішення податкової в разі відмови в реєстрації ПН або розрахунку коригування до неї (далі – РК)?


Процедура розблокування ПН/РК

Для розблокування ПН або РК платникові ПДВ потрібно подати пакет копій документів і письмове пояснення, тобто відправити на сайт податкової такі форми:

Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (ідентифікатор форми J/F13126, далі – повідомлення);

Документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F13601), до якого додаються відскановані копії документів, що підтверджують реальність здійснення платником операції за заблокованою ПН або РК. Копії документів повинні бути у форматах PDF, PNG або JPG.

Тут є цікавий момент. Один файл може містити декілька копій документів, але при цьому обсяг такого файлу не повинен перевищувати 2 Мб. Також є роз’яснення податкової щодо обмеження кількості документів (файлів), які подаються разом із повідомленням. Так, у ЗІР (категорія 101.18) сказано, що кількість файлів не повинна перевищувати 100 шт., а якщо їх більше, то платник ПДВ повинен сам визначити пріоритетність подаваних документів. А от згідно з роз’ясненням територіального органу ДПС у Дніпропетровській області, кількість документів, які можна подавати з повідомленням для розблокування ПН/РК, – не обмежена.

Як бути в цій ситуації? Уважаємо, що все-таки слід звернути увагу на роз’яснення в ЗІР. У ньому обмеження за кількістю копій документів податкова аргументує тим, що це потрібно для оптимізації оброблення інформації в інформаційно-кому­ніка­ційних системах. Тому не виключено, що більша кількість документів система обробити належним чином не зможе, і це призведе до помилок або до того, що частина документів не потрапить за призначенням.

У вас є один рік! Пояснення та копії документів платник ПДВ може подати тільки протягом 365 календарних днів, що настають за датою оформлення ПН/РК (п. 6 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.19 р. № 520, далі – Порядок № 520).

Подання скарги на рішення комісії про відмову в реєстрації ПН/РК

Щоб оскаржити рішення комісії, платникові ПДВ потрібно подати:

  • Скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ідентифікатор форми J/F13132);
  • Документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F13601) з доданими до нього копіями документів.

Для випадку оскарження в ДПС немає різних думок щодо кількості файлів із копіями документів – їх повинно бути не більше 100 штук.

Зупинення реєстрації ПН/РК через ризиковість платника

Щоб позбутися статусу ризиковості, потрібно подати копії документів, які підтверджують, що платник ПДВ не відповідає критеріям ризиковості (п. 6 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 11.12.19 р. № 1165), а саме:

  • Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (ідентифікатор форми J(F)13149);
  • Документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F13601), до якого й додаються файли з копіями документів.

У цій ситуації, згідно з роз’ясненнями податкової, кількість файлів також не повинна перевищувати 100 штук.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
04.09.2025
Кошти отримано помилково: чи потрібно нараховувати ПДВ?
Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, якщо на рахунок платника кошти надійшли через помилку? Зі статті ви дізнаєтесь, чи дійсно у платника ПДВ виникає такий обов’язок та якою є думка ДПС із цього питання. Коли на рахунок платника ПДВ надходять кошти, які йому не належать...
01.09.2025
«Дешевий» експорт товару: чи треба складати податкову накладну та відображати в декларації?
Якщо ви експортуєте товари вартістю до 150 євро та від 150 до 1 000 євро, вам буде корисно прочитати цю статтю. Ви дізнаєтеся, чи потрібно відображати такі операції у декларації з ПДВ і в якому разі слід оформлювати податкову накладну. Митне оформлення товарів вартістю до 150 євро та від 150 до 1 00...
25.08.2025
Реєстрація та статус податкової накладної в Електронному кабінеті
Електронний кабінет платника податків дозволяє зручно реєструвати та відстежувати статус податкових накладних у режимі онлайн. Ми розглянемо, як користуватися цими можливостями та уникнути проблем із податковими накладними. Електронний кабінет платника податків надає платникам податків можливість пр...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
04.09.2025
Кошти отримано помилково: чи потрібно нараховувати ПДВ?
Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, якщо на рахунок платника кошти надійшли через помилку? Зі статті ви дізнаєтесь, чи дійсно у платника ПДВ виникає такий обов’язок та якою є думка ДПС із цього питання. Коли на рахунок платника ПДВ надходять кошти, які йому не належать...
04.09.2025
Кошти отримано помилково: як відобразити в обліку?
На рахунок вашого підприємства кошти можуть потрапити через помилку платника. У такому разі важливо знати, як відобразити цю суму в бухгалтерському та податковому обліку та коли її можна списати, якщо повернення коштів відправнику не відбудеться. На рахунок підприємства надійшли кошти, як виявилось ...
01.09.2025
«Дешевий» експорт товару: чи треба складати податкову накладну та відображати в декларації?
Якщо ви експортуєте товари вартістю до 150 євро та від 150 до 1 000 євро, вам буде корисно прочитати цю статтю. Ви дізнаєтеся, чи потрібно відображати такі операції у декларації з ПДВ і в якому разі слід оформлювати податкову накладну. Митне оформлення товарів вартістю до 150 євро та від 150 до 1 00...
Кращі матеріали