Робота комісії ДФС і строки прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК
17.07.2017 1470 0 1
Прийняті скорочення:
- Наказ № 567 – наказ Мінфіну від 13.06.17 р. № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних і Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»;
- Порядок № 566 – наказ Мінфіну від 13.06.17 р. № 566 «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмови в такій реєстрації»;
- ПН – податкова накладна;
- РК – розрахунок коригування.
Акценти цієї статті: склад комісії ДФС і порядок її роботи; строки прийняття рішення про долю ПН/РК.
Хто входить до складу комісії ДФС
Порядок роботи і склад комісії ДФС затверджено Наказом № 567. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, до її складу включаються посадові особи ДФС.
Згідно з презентаційним матеріалом, розміщеним на офіційному сайті ДФС, склад комісії такий:
- голова і його заступник;
- 8 секретарів;
- члени комісії.
Також для забезпечення роботи центральної комісії створюється 26 робочих груп у кожному управлінні ДФС та Офісі великих платників податків, з яких буде створено 6 секторів. За кожним сектором закріплюється секретар центральної комісії.
Як працює комісія та в які строки приймає рішення
Формою роботи комісії є засідання, які проводяться в разі необхідності (тобто при наявності документів для розгляду). Дату, час і місце проведення засідань визначає голова комісії. Причому засідання комісії буде вважатися правомірним, якщо в ньому брало участь дві третини її складу.
Якщо реєстрація ПН/РК призупиняється, письмові пояснення та копії документів платника ПДВ, а також таблиця даних розглядаються спочатку робочими групами, які протягом 3 робочих днів (далі – р. д.) готують проекти рішень про подальшу долю ПН/РК.
Потім ці проекти передаються до центральної комісії ДФС. Протягом 2 р. д. вона розглядає письмові пояснення та/або копії документів, а також рішення робочої групи. Тобто загальний строк прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК або про відмову в такій реєстрації становить 5 р. д. після отримання органом ДФС за місцем реєстрації платника ПДВ пояснень та/або копій документів.
Згідно з п. 18 Порядку № 566 комісія може перевіряти подані платником копії документів на предмет достовірності зазначених у них даних. Для такої перевірки використовується інформація з інших джерел (реєстрів, які ведуться держорганами, документів, отриманих від інших платників податків, ЗМІ і т. п.).
Рішення центральної комісії ДФС про реєстрацію ПН/РК або про відмову в реєстрації має форму додатка до Порядку № 566.
Рішення в електронній формі направляється платнику податків засобами електронного зв'язку в його електронний кабінет.
Якщо центральною комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК, така реєстрація здійснюється в день прийняття рішення (звичайно, якщо буде достатньо ліміту реєстрації, докладніше див. «Реєстрація ПН/РК та її призупинення: як це повинно працювати»).
Якщо платник податків не згодний із рішенням комісії, він може оскаржити його в адміністративному або судовому порядку.
Коментарі до матеріалу