Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Прийняття рішення про заміну обладнання

16.08.2019

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

У процесі експлуатації обладнання зношується і, як наслідок, падає його продуктивність, зростають експлуатаційні витрати. Крім того, обладнання застаріває морально. Ось чому питання заміни обладнання є актуальним. Рішення цього питання відносять до інвестиційних, оскільки вони вимагають великих фінансових вкладень, несуть у собі високі ризики та спрямовані на досягнення насамперед стратегічних цілей організації. У цій консультації розповімо, на підставі яких даних приймаються подібні рішення.

Рутинне питання про заміну обладнання, експлуатаційний ресурс якого добігає кінця, є насправді завданням, що передбачає вибір із двох альтернатив.

Одна з альтернатив – залишити все як є, тобто продовжувати експлуатувати обладнання, періодично ремонтуючи його, поки воно повністю стане непридатним, вичерпавши свій експлуатаційний ресурс. У цьому випадку власник, швидше за все, буде нести всі зростаючі затрати на підтримку обладнання в робочому стані. Однак для прийняття управлінського рішення про купівлю нового обладнання треба враховувати цей варіант.

Розрахована сума чистих капіталовкладень у придбання нового обладнання являє собою диференційовані затрати (прирістні, інкрементні), що становлять різницю у затратах між двома альтернативами. Зрозуміло, це прямий наслідок інвестиційного рішення.

Якщо заміна обладнання вимагає певного збільшення обігового капіталу для забезпечення зростаючого обсягу виробництва, то будь-які кошти, спрямовані на вирішення цього завдання, також будуть уважатися суттєвими (релевантними) для цілей аналізу. З іншого боку, якщо прийняте рішення повинне спричинити подальше витрачання коштів, то й ці суми обов’язково будуть ураховуватися при проведенні аналізу.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
14.07.2025
Чи сплачувати податок на репатріацію з доходу нерезидента від реклами?
У статті розглянуто такі питання: чи сплачувати податок на репатріацію з доходів нерезидента від реклами; чи потрібно буде виправити помилку минулих періодів щодо оподаткування нерезидентського доходу від реклами; як це зробити, якщо в додатку ПН уже немає відповідного рядка. Суть проблеми. Додаток ...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
21.07.2025
Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє!
У статті йдеться про поновлення обов’язку вчасно подавати звітність до органів статистики, а також про перехідний період для неподаних звітів за 2022–2025 роки. Важливі зміни: якщо під час воєнного стану не подавали до Держстату фінансову та статистичну звітність, то потрібно подати її д...
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
Кращі матеріали