Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно нараховувати компенсуючі зобов'язання з ПДВ при купівлі санітарно-гігієнічних засобів?

Підприємство (платник ПДВ, сфера діяльності – оптова торгівля канцтоварами) орендує частину будівлі, у якій крім офісних і складських приміщень знаходяться також санітарно-побутові приміщення. Кожного місяця підприємство придбаває санітарно-гігієнічні засоби (туалетний папір, мило, чистильні засоби, засоби побутової хімії, пакети для сміття) і сплачені при цьому суми ПДВ включає до складу податкового кредиту на підставі податкових накладних. Чи потрібно нараховувати за такими придбаннями компенсуючі податкові зобов'язання з ПДВ згідно з п. 198.5 Податкового кодексу – як за операціями, які не є господарською діяльністю підприємства?

Почнемо із законодавчої бази. Наведемо норми, які доведуть, що придбання санітарно-гігієнічних засобів для загального користування – це обов'язок роботодавця.

Стаття 43 Конституції: у кожного громадянина є право на належні, безпечні та здорові умови праці.

Закон від 14.10.92 р. № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694):

  • охорона праці – це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та лікувально-профілак­тичних заходів і засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності (ст. 1);
  • один із принципів державної політики в галузі охорони праці – пріоритет життя і здоров'я працівників і повна відповідальність роботодавця за охорону праці на підприємстві (ст. 4); 
  • фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем. При цьому витрати на охорону праці повинні становити не менше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік (для всіх роботодавців – підприємств і підприємців) (ст. 19).

Для роботодавця важливо, щоб придбання підпадало під поняття «охорона праці». Тоді це придбання буде безпосередньо пов'язане з господарською діяльністю підприємства. У цьому випадку, згідно із Законом № 2694, придбання санітарно-гігієнічних засобів – це витрати на охорону праці, які пов'язані з господарською діяльністю підприємства.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
10.06.2025
Як розподіляти вхідний ПДВ у разі здійснення оподатковуваних і неоподатковуваних операцій
Платники ПДВ, які одночасно здійснюють як оподатковувані, так і неоподатковувані операції, повинні розподіляти вхідний ПДВ за товарами/послугами, що використовуються в обох видах операцій, відповідно до ст. 199 Податкового кодексу (далі – ПК). І навіть якщо неоподатковувану операцію було здійс...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
10.06.2025
Як розподіляти вхідний ПДВ у разі здійснення оподатковуваних і неоподатковуваних операцій
Платники ПДВ, які одночасно здійснюють як оподатковувані, так і неоподатковувані операції, повинні розподіляти вхідний ПДВ за товарами/послугами, що використовуються в обох видах операцій, відповідно до ст. 199 Податкового кодексу (далі – ПК). І навіть якщо неоподатковувану операцію було здійс...
10.06.2025
Придбали основний засіб із розширеною гарантією: як відобразити в обліку?
У статті розглянуто, як відобразити в обліку придбання додаткової (розширеної) гарантії на об’єкт основних засобів. Підприємство купило обладнання у дистриб’ютора. Окрім звичайної гарантії виробника, закладеної в ціну обладнання, підприємство окремо придбало у дистриб’ютора додатко...
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
Кращі матеріали