Підприємство (платник ПДВ, сфера діяльності – оптова торгівля канцтоварами) орендує частину будівлі, у якій крім офісних і складських приміщень знаходяться також санітарно-побутові приміщення. Кожного місяця підприємство придбаває санітарно-гігієнічні засоби (туалетний папір, мило, чистильні засоби, засоби побутової хімії, пакети для сміття) і сплачені при цьому суми ПДВ включає до складу податкового кредиту на підставі податкових накладних. Чи потрібно нараховувати за такими придбаннями компенсуючі податкові зобов'язання з ПДВ згідно з п. 198.5 Податкового кодексу – як за операціями, які не є господарською діяльністю підприємства?
Почнемо із законодавчої бази. Наведемо норми, які доведуть, що придбання санітарно-гігієнічних засобів для загального користування – це обов'язок роботодавця.
Стаття 43 Конституції: у кожного громадянина є право на належні, безпечні та здорові умови праці.
Закон від 14.10.92 р. № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694):
Для роботодавця важливо, щоб придбання підпадало під поняття «охорона праці». Тоді це придбання буде безпосередньо пов'язане з господарською діяльністю підприємства. У цьому випадку, згідно із Законом № 2694, придбання санітарно-гігієнічних засобів – це витрати на охорону праці, які пов'язані з господарською діяльністю підприємства.