Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна виправляти помилки в уже перевіреному податковому періоді?

Чи має право платник податків виправити виявлену в податковій звітності помилку, подавши уточнюючий розрахунок за період, який раніше вже був перевірений органом ДФС?

Правила виправлення помилок у податковій звітності викладено у ст. 50 Податкового кодексу (далі – ПК). Ця норма ПК містить пряму заборону на виправлення помилок безпосередньо в період проведення документальної планової або позапланової перевірки платника податків (п. 50.2 ПК).

Що стосується виправлення помилки після закінчення перевірки, то такої заборони немає ні в ПК, ні в інших нормативних актах. Більше того, така можливість побічно згадується в п. 50.3 ПК. У ньому йдеться про те, що коли платник податків виправляє помилки, допущені в податковому періоді, який уже був перевірений, то це може служити підставою для позапланової перевірки.

Крім того, у ст. 78 ПК, де перелічено підстави для проведення позапланових перевірок, серед інших є й подання платником податків уточнюючого розрахунку за період, який уже перевірявся органом ДФС (пп. 78.1.3 ПК).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.04.2025
Виправлення помилок у податковій декларації із плати за землю
Як відомо, форма декларації з плати за землю, затверджена наказом Мінфіну від 16.06.2015 № 560, містить два платежі: земельний податок (розділ І) та орендну плату за землі державної та комунальної власності (розділ ІІ) (далі – орендна плата). У статті розглянемо, як виправити помилки, допущені...
17.03.2025
Заблоковано помилково оформлену ПН: чи можна не подавати документи для її розблокування?
Ситуація. Платником ПДВ було подано на реєстрацію податкову накладну (далі – ПН), але її реєстрацію було призупинено. Після цього з’ясувалось, що: або цю ПН було оформлено помилково, тобто на операцію постачання товарів (послуг), якої не було, або ПН має помилки в обов’язкових ...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали