Той, хто прочитав критерії ризиковості платника ПДВ (далі – КР), помітив, що такі критерії суперечать законодавству України і містять надзвичайно велику корупційну складову.
Хоча документ оприлюднений для обговорення громадськості ще до початку часу Ікс – початку узаконеного блокування податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК), фіскальний орган притримав один КР.
А саме – «Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останніх звітних періоди всупереч нормам пп 16.1.3 та абзацу першого п. 49.2 і 49.18 Податкового кодексу України».
Перше, що спадає на думку, це те, що контролюючий орган почне масово розривати договори про визнання електронних документів. І хоча судова практика в подібних справах на користь бізнесу, перспективи вимальовуються не зовсім райдужні.
Так, під час отримання від платника ПДВ декларації орган ДФС може розірвати договір про визнання електронних документів. Це автоматично означає – платник не подав органу ДФС декларацію з ПДВ. Зважаючи, що ДФС може розглядати скаргу платника ПДВ протягом 60 днів (п. 56.9 ПК), якраз виходить, що платник ПДВ підпадає під КР.
Тобто, у найкращому випадку, ДФС поновить договір про визнання електронних документів. Платник спробує зареєструвати свою ПН/РК і… одразу підпаде під блокування.