Як правильно облікувати ПДВ-витрати
30.09.2016 943 0 1
Із цієї статті ви дізнаєтеся: у яких випадках «вхідний» ПДВ включається до первісної вартості придбань, а потім амортизується або списується на витрати, а в яких – обліковується відразу як самостійні витрати.
Що можна зробити на практиці: включити до бухгалтерських і податкових витрат суму ПДВ, яка є зобов'язаннями або не підлягає відшкодуванню з бюджету.
Податковий кредит як тимчасове «явище»
З 1 липня 2015 року діє норма, передбачена п. 198.3 Податкового кодексу (далі – ПК). Її суть у тому, що всі платники ПДВ мають право відобразити податковий кредит у момент придбання (оприбуткування або оплати) товарів (у т. ч. необоротних активів), робіт і послуг. Підставою служить податкова накладна, зареєстрована постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або митна декларація (при імпорті). І на цьому етапі не важливо, як платник податків планує використовувати ці придбання.
Проте платникові податків доведеться обнулити відображений податковий кредит, якщо він заявить «негосподарську» мету придбання або почне використовувати ці придбання в негосподарській діяльності, в операціях, що звільнені від ПДВ або не є об'єктом оподаткування (або одночасного в операціях, що обкладаютьсях і не обкладаються ПДВ). Як обнулити? Нарахувати податкові зобов'язання (п. 198.5, 199.1 ПК).
База оподаткування в цих випадках визначається згідно з п. 189.1 ПК. Для товарів (послуг) це вартість придбання товарів, для необоротних активів – їх балансова (залишкова) вартість на початок звітного періоду, у якому нараховуються податкові зобов'язання (або звичайна ціна, якщо облік необоротних активів не ведеться).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року