Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відобразити у формі № 1ДФ суму лікарняних, не отриманих вчасно від ФСС?

Заробітна плата на підприємстві виплачується регулярно та в установлені строки. Однак з боку ФСС є затримка фінансування сум допомоги з тимчасової непрацездатності. Як у такому разі заповнювати ф. № 1ДФ?

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Мінфіну від 13.01.15 р. № 4 (далі – Порядок № 4).

Згідно з п. 3.2 цього Порядку у графі 3а «Сума нарахованого доходу» Податкового розрахунку (ф. № 1ДФ) відображається (за звітний квартал) дохід, нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу. Довідник ознак доходів наведено в додатку до цього Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачено такий дохід чи ні.

У графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума доходу, фактично виплаченого платнику податку податковим агентом.

Заробітна плата, що виплачується в установлені терміни в наступному місяці, має бути відображена за той період, в який входить попередній місяць, за який її було нараховано. Наприклад, у ф. № 1ДФ за I квартал показується зарплата: за січень (нарахована в січні й виплачена в лютому); за лютий (нарахована в лютому й виплачена в березні); за березень (нарахована в березні й виплачена у квітні). Про це йдеться в п. 3.3 Порядку № 4.

Як бачимо, Порядок № 4 велить показувати як виплачену лише ту зарплату, що виплачується в строк, хоча вона, виходячи з норм цього самого підпункту 3.3, мала би бути відображена в останній місяць кварталу як нарахована, але не виплачена. І це такий собі виняток із правила.

Водночас нарахована, але не виплачена на кінець останнього місяця звітного кварталу сума допомоги з тимчасової непрацездатності у ф. № 1ДФ має бути відображена саме як нарахована, але не виплачена. Наступного кварталу вона буде показана як виплачена, але не нарахована.

Приклад

Жінка працює з 1 лютого. Їй нараховано:

  • у лютому – 10 000,00 грн. зарплати;
  • у березні – 10 000,00 грн. зарплати й 1 000,00 грн. допомоги з тимчасової непрацездатності за рахунок ФСС. Зарплату виплачено в установлені строки. Виплату допомоги станом на 31.03.19 р. Фондом не профінансовано.

У ІІ кварталі працівниці нараховувалася зарплата по 10 000,00 грн. щомісячно, виплачувалася вчасно. Крім того, у квітні виплачено 1 000,00 грн. допомоги з тимчасової непрацездатності за березень.

У такому разі ф. № 1ДФ слід заповнити так:

«Сума нарахованого доходу»

3

«Сума виплаченого доходу»

«Сума нарахованого

податку»

4

«Сума перерахованого

податку»

І квартал

 

21 000,00
(20 000,00 + 1000,00)

20 000,00

3 780,00
(20 000,00 + 1 000,00) х 18 %

3 600,00
(20 000,00 х 18 %)

 

ІІ квартал

 

30 000,00

31 000,00

(30 000,00 + 1 000,00)

5 400,00

(30 000,00 х 18 %)

5 580,00

(30 000,00 + 1 000,00) х 18%

 

До речі, нагадаємо, що аналогічно відображаються й суми «перехідних» відпусткових, які виплачуються в останній місяць звітного кварталу, якщо відпустка розпочинається наступного кварталу.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
02.06.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
23.06.2025
Чи можна подати уточнюючу декларацію, якщо є податкове повідомлення-рішення?
Розглянуто ситуацію із практики читача щодо можливості самостійного виправлення помилки після того, як отримано податкове повідомлення-рішення. Ситуація. У підприємства (ТОВ) уже давно немає операцій. У декларації з податку на прибуток є збиток минулих років, який переноситься через додаток РІ. За 2...
Кращі матеріали