Дебіторська заборгованість як ресурс підприємства
Керівництво до дії:
- проведіть інвентаризацію дебіторської заборгованості, звіртеся з контрагентами;
- урегулюйте відносини з контрагентом у разі невиконання договірних умов;
- розрахуйте фінансові показники ліквідності та проаналізуйте їх у динаміці;
- затвердіть внутрішнім документом правила роботи з клієнтами.
Процес ведення господарської діяльності завжди супроводжується виникненням різних заборгованостей. Дебіторська заборгованість (далі – ДЗ) з позиції бухобліку – один з оборотних активів підприємства. І таким активом треба уміти грамотно управляти, наприклад за допомогою таких важелів, як товарний кредит, продаж на умовах відстрочення платежу. Це приведе до зростання продажів, кількості клієнтів, збільшення частки ринку і в результаті підвищить фінансову результативність підприємства.
Проте неконтрольоване зростання ДЗ покупців (замовників) знижує фінансову стійкість підприємства і збільшує ризик фінансових втрат. У кризовий період, коли підприємство припиняє свою діяльність, бухгалтер повинен пильно стежити за динамікою ДЗ і вживати заходів для утримання цього показника у прийнятних для підприємства межах. Про те, що та як слід для цього робити, розповім у статті.
Щоб ефективно управляти ДЗ, треба спиратися на актуальні дані про наявні заборгованості. Тому рекомендую перш за все провести інвентаризацію розрахунків. Це добровільний захід, який можна приурочити до закінчення першого кварталу. Акцент раджу зробити на короткострокових заборгованостях, оскільки з ними треба буде попрацювати в першу чергу.
З табл. 1 ви дізнаєтеся, які дані бухгалтерського обліку вам знадобляться для інвентаризації ДЗ:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року