Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Дебіторська заборгованість як ресурс підприємства

06.04.2020

Керівництво до дії:

  • проведіть інвентаризацію дебіторської заборгованості, звіртеся з контрагентами;
  • урегулюйте відносини з контрагентом у разі невиконання договірних умов;
  • розрахуйте фінансові показники ліквідності та проаналізуйте їх у динаміці;
  • затвердіть внутрішнім документом правила роботи з клієнтами.

Процес ведення господарської діяльності завжди супроводжується виникненням різних заборгованостей. Дебіторська заборгованість (далі – ДЗ) з позиції бухобліку – один з оборотних активів підприємства. І таким активом треба уміти грамотно управляти, наприклад за допомогою таких важелів, як товарний кредит, продаж на умовах відстрочення платежу. Це приведе до зростання продажів, кількості клієнтів, збільшення частки ринку і в результаті підвищить фінансову результативність підприємства.

Проте неконтрольоване зростання ДЗ покупців (замовників) знижує фінансову стійкість підприємства і збільшує ризик фінансових втрат. У кризовий період, коли підприємство припиняє свою діяльність, бухгалтер повинен пильно стежити за динамікою ДЗ і вживати заходів для утримання цього показника у прийнятних для підприємства межах. Про те, що та як слід для цього робити, розповім у статті.

Щоб ефективно управляти ДЗ, треба спиратися на актуальні дані про наявні заборгованості. Тому рекомендую перш за все провести інвентаризацію розрахунків. Це добровільний захід, який можна приурочити до закінчення першого кварталу. Акцент раджу зробити на короткострокових заборгованостях, оскільки з ними треба буде попрацювати в першу чергу.

З табл. 1 ви дізнаєтеся, які дані бухгалтерського обліку вам знадобляться для інвентаризації ДЗ:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
20.06.2025
Перегляд та інвентаризація резерву відпусткових
У цій статті розглянемо, як формувати забезпечення на оплату відпусток працівникам (резерв відпусткових) протягом року та як провести річну інвентаризацію такого цього резерву. Згідно з абзацом другим п. 13 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» резерв відпусткових нараховується щомісячно за спеціаль...
20.06.2025
Операції з резервом сумнівних боргів у платника податку на прибуток
У статті на прикладах розповімо про податкові різниці за резервом сумнівних боргів та його коригування. У зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації українські суб’єкти господарювання зіткнулися з такою проблемою, як затримка платежів за чинними контрактами. При цьому багато з так...
27.05.2025
На підприємстві залишився тільки директор: чи проводити інвентаризацію і як у цьому випадку сформувати інвентаризаційну комісію?
У статті розглянуто запитання, чи можна проводити річну інвентаризацію, якщо підприємство не веде діяльність, із працівників є лише директор, і як у цьому випадку створюється інвентаризаційна комісія. Підприємство тимчасово призупинило свою діяльність. У штаті значиться один директор, який подає под...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
30.06.2025
Чи сплачується податок на нерухомість за споруди?
У статті розглянемо, чи потрібно сплачувати податок на нерухомість за інженерні споруди, зокрема трансформаторну підстанцію. Порядок справляння податку на нерухомість завжди викликає чимало запитань. Одне з найпоширеніших: що саме вважати об’єктом оподаткування? Якщо з житловою нерухомістю все...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали