• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Чи надаються адміністративні послуги в період карантину

Карантин

15.04.2020 1207 1 0

Із цієї статті ви дізнаєтеся: які державні установи та яким чином надають адміністративні послуги під час карантину.


Запровадження в країні карантину вплинуло на всі сфери – приватні та державні. Дотримуватися установлених правил мають усі громадяни. Не оминуло це й процедуру подання документів та отримання результатів адмінпослуг через центри надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП), державної реєстрації юросіб та фізосіб-підприємців, міграційну службу та сервісні центри МВС. Розберемося, як зараз можна отримати такі послуги.

Послуги ЦНАПів

ЦНАПи працюють по-різному. Загалом центри продовжують надавати адмінпослуги населенню. Утім, Мінцифри, яке регулює діяльність ЦНАПів, на власному вебсайті повідомило, що перед візитом слід зателефонувати до вашого центру та уточнити, як він працює. Адже з урахуванням епідеміологічної ситуації в регіоні деякі з них тимчасово працюють у форматі онлайн, а решта в обмеженому доступі.

Наприклад, очільники Дніпропетровської облдержадміністрації повідомили, що 15 ЦНАПів регіону тимчасово працюють в онлайн-форматі (телефон, паперова чи електронна пошта). Інші ЦНАПи продовжили особистий прийом мешканців, дотримуючись при цьому карантинного режиму.

Важливо! ЦНАПи не припинили роботу. Але деякі центри приймають громадян із суровим дотриманням правил карантину або онлайн. Перед візитом слід зателефонувати і дізнатися точний режим роботи центру. Повний перелік ЦНАПів розміщено на вебсайті.

Отже, адмінпослуги надаватимуться з урахуванням епідеміологічної обстановки на відповідній території. Тому режим роботи ЦНАПів може змінюватися. Загалом громадян закликають утриматися від відвідування ЦНАПів та інших надавачів послуг без нагальної потреби або за наявності симптомів грипу. Те саме передбачено і в постанові КМУ від 11.03.20 р. № 211 (далі – Постанова № 211).

Проте життя триває, чимало підприємств провадять свою діяльність і, як і звичайні громадяни, потребують певних адмінпослуг.

Постановою № 211 затверджено перелік адмінпослуг, які надаються через ЦНАПи в період дії карантину. В основному це послуги, за якими звертаються у цивільному порядку. Тобто до переліку не увійшли послуги, що надаються суб’єктам підприємництва. Утім, це не означає, що їх не надають.

Наприклад, через ЦНАПи отримується витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Щоб мінімізувати кількість відвідувань центру, заявник може замовити витяг, зокрема, через Публічну кадастрову карту. Про його готовність на електронну пошту надійде лист. Залишиться один раз прийти до ЦНАПу за місцем розташування земельної ділянки та забрати готовий витяг.

Чи дотримуються ЦНАПи строків надання адмінпослуг у період карантину?

Телефоном представники різних ЦНАПів запевнили нас, що строки надання адмінпослуг не порушуються. Але навіть у разі недотримання установлених строків порушників не буде покарано. Адже від початку введення карантину (12.03.20 р.) зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг, а також строків їх надання. Від дня припинення дії карантину перебіг строків продовжується з урахуванням часу, що минув (пп. 3 п. 2 розд. ІІ Закону від 17.03.20 р. № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»).

Тож звернутися за послугами можна, але чи отримаєте ви їх в установлений законодавством строк, невідомо.

Державна міграційна служба

Ця служба розмістила інформацію про графік роботи та підрозділи, що працюють у період карантину, за посиланням dmsu.gov.ua. Особисто можна оформити паспорт громадянина України у разі втрати, викрадення, а також замовити вклеювання фотокартки в разі досягнення 25 чи 45 років.

Підрозділи державної реєстрації актів цивільного стану (РАЦС)

Ці підрозділи працюють у звичному режимі, але прийом громадян обмежено. Передусім надаються послуги з держреєстрації народження, смерті та видачі архівних документів, необхідних для підтвердження при підзахороненні. Інші послуги, такі як реєстрація шлюбу, також проводяться, але в обмеженій кількості та з дотриманням протиепідемічних заходів.

Перелік територіальних органів РАЦС розміщено на вебсайті Мін’юсту.

Реєстр юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань

Підрозділи держреєстрації працюють, але в різних місцях застосовуються різні способи прийому документів. Нагадаємо, що звертатися до реєстратора Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) потрібно, зокрема:

  • у разі створення/припинення діяльності підприємства;
  • додавання чи зміни раніше доданого коду КВЕД;
  • внесення змін до відомостей про юрособу (назва, адреса, телефон, зміна установчих документів, директора тощо).

Окремі підрозділи продовжують приймати заяви із дотриманням карантинних заходів. Але деякі з них, з огляду на чималу кількість виявлених у місті/області хворих на коронавірус, перестають здійснювати прийом заяв особисто у громадян. Заяви надсилаються на адресу підрозділу ЄДР поштою рекомендованим листом з описом вкладення. Цей спосіб допускається нормами ст. 14 Закону від 15.05.03 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755). Також можна надсилати заяви в електронній формі.

Отже, документи для держреєстрації в ЄДР можна подавати в паперовій (особисто чи поштою) або електронній формі. Другий варіант працює через портал електронних сервісів, зокрема спеціально створений портал державних послуг (igov.gov.ua). Увага! Не забудьте накласти електронний підпис на заяву.

Форми заяв у сфері ЄДР затверджено наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5.

Водночас у телефонному режимі спеціалісти декількох областей зазначили, що строки надання послуг як при особистому зверненні, так і при зверненні поштою обчислюються згідно із Законом № 755. Нагадаємо, що зміни до відомостей про юрособу мають вноситися протягом 24 годин.

Звертаємо увагу! Перед зверненням до держреєстратора ЄДР зателефонуйте до нього та дізнайтеся режим роботи. У разі подання заяви поштою підпис заявника повинен бути завірений нотаріально, інакше у розгляді заяви та вчиненні дій буде відмовлено. Якщо ж ви надсилаєте заяву в електронному вигляді, то на неї слід накласти електронний підпис. За результатом реєстрації заяви заявнику надається код доступу до результатів розгляду відповідних документів.


Гаряча лінія «Антивірус»: як працювати на карантині

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 1

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Надійні рішення з бухобліку, податків та права

2592 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали