Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи треба під час карантину подавати заявку на переміщення пального

Карантин

17.04.2020 660 0 2

Практична ситуація

Сільгосппідприємству необхідно перевезти бензовозом власне пальне в поле для заправлення на місці сільгосптехніки. Бензовоз за один день може здійснити декілька поїздок в одне місце відвантаження. На таке перевезення слід подавати заявку на переміщення пального (далі – заявка), адже підприємство не є платником акцизного податку. Утім на період карантину подання заявки нібито скасували. Чи потрібно подавати заявку в умовах карантину? Якщо так, то скільки заявок подавати при багаторазовому переміщенні за день пального за одним маршрутом?

На період карантину обов’язок подавати заявки при переміщенні власного пального не скасовано. Нагадаємо декілька особливостей цієї процедури.

Подання заявки запроваджено для того, щоб можна було відслідковувати переміщення пального по всій території України. Транспортні засоби (далі – ТЗ) як платників, так і неплатників акцизу повинні включатися до Переліку ТЗ, які транспортують пальне митною територією України (далі – Перелік). Включення/виключення ТЗ до/із Переліку здійснюється автоматично шляхом (пп. 230.1.5 Податкового кодексу, далі – ПК):

  • подання заявки неплатником акцизного податку, який переміщує власне пальне за допомогою ТЗ, що не є пересувним акцизним складом, для потреб власного споживання чи промислового перероблення;
  • складання платником акцизу акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Форму та порядок заповнення заявки затверджено наказом Мінфіну від 08.05.19 р. № 188 (далі – Порядок № 188). Заявка подається до фактичного початку транспортування пального власником пального – неплатником акцизного податку (пп. 230.1.5 ПК). Причому точного терміну її подання не встановлено. Тому головне – подати заявку до початку переміщення пального (навіть у той самий день).

До речі, у публічному доступі запрацював Перелік (поки пілотний проєкт). Його розміщено на вебсайті ДПС у розділі «Реєстри». Тож тепер кожен може перевірити, чи внесено його ТЗ до Переліку, тобто чи законно переміщується пальне. Для пошуку слід заповнити номер держреєстрації ТЗ та, якщо відомо, код УКТЗЕД пального, податковий номер продавця, дату й номер заявки.

Отже, навіть у період карантину сільгоспвиробники повинні перед початком такої поїздки подати заявку (зразок її заповнення див. у «Заповнюємо заявку на переміщення пального для сільгоспвиробників»).

Добра новина! Нарешті податкова дозволила подавати одну заявку, в разі якщо всі її графи є однаковими (пальне, ТЗ, місце навантаження та відвантаження) (див. ЗІР, категорія 114.11.02). Нагадаємо, згідно з п. 1 розд. ІІ Порядку № 188 заявка складається за кожною операцією із переміщення пального із зазначенням декількох ТЗ за потреби. Тож було досить незручно подавати заявку на кожне переміщення, коли дані в заявці повністю повторювалися.

Крім того, недосконалість системи не давала можливості фіскалам відслідковувати кількість поїздок за поданими заявками. Тому фактично можна було подати одну заявку, а їздити багато разів. Тож тепер підприємства, які так робили, можуть скористатися позитивною відповіддю ДПС.

Таким чином, нині податківці дозволяють подавати одну заявку за одночасного дотримання таких умов:

  • один ТЗ використовується декілька разів на добу;
  • переміщується пальне з одним кодом УКТЗЕД;
  • дані про місце навантаження та розвантаження не змінюються.

Якщо ж ТЗ переміщує пальне з різними кодами УКТЗЕД, то на кожне переміщення подається нова заявка. А в разі зміни пунктів навантаження/розвантаження ці відомості слід відображати окремими рядками в уже поданій або новій заявці.


Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали