Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Слово редактора Uteka-Комерція від 21.03.2023

21.03.2023 207 0 0

Шановні колеги!

З 1 квітня 2023 року набуває чинності більшість норм Закону від 12.01.2023 № 2888-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України про платіжні послуги». Цим Законом були внесені зміни до роботи платіжних систем та до порядку обліку платників податків. Тому цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули:

  • хто з нерезидентів має стати на податковий облік в Україні з 01.04.2023;
  • які зміни торкнулися осіб, які відмовилися від податкового номера;
  • хто та як може користуватися електронними грошима та який порядок оподаткування операцій з ними.

Також з 1 квітня 2023 року почне застосовуватися нова форма податкової накладної та розрахунку коригування. Ми розглянули, в чому полягають зміни та кого вони стосуються.

Платникам ПДВ буде цікаво дізнатися:

  • коли можна списати податковий кредит з ПДВ за ПН, які не були зареєстровані в ЄРПН, з урахуванням продовження строку для його відображення на період дії воєнного стану;
  • коли суму ПДВ із заблокованої ПН можна включити до складу витрат;
  • чи має право покупець на податковий кредит, якщо ПН розблоковано через 2 роки з дати її оформлення;
  • як виправити помилку в додатку 1 до декларації.

На практиці виникає багато запитань стосовно змін в правилах інформування про кінцевих бенефіціарних власників, тому ми відповіли на запитання: кому та в яких випадках в 2023 році необхідно подати інформацію про своїх бенефіціарів.

На сьогодні багато суб’єктів господарювання зазнають фінансових труднощів: у зв’язку з воєнним станом скоротився обсяг поставок і замовлень, а в когось через обстріл зруйновані виробничі потужності. Але податки все одно треба сплачувати. І щоб утримати на плаву бізнес, засновники (фізособи) готові надати фінансову допомогу своєму підприємству (на поворотній чи безповоротній основі). Ми розглянули, як правильно з юридичної точки зору слід оформити операцію з надання засновником фінансової допомоги своєму підприємству, навели зразки договорів, а також відповіли на запитання, що найчастіше виникають у бухгалтерів на практиці.

Для підприємців буде цікавою інформація щодо ведення товарного обліку. Тому ми розглянули: за яких умов підприємець має вести товарний облік, які первинні документи потрібно мати, як заповнювати форму ведення обліку товарних запасів та що буде, якщо не вести товарний облік.

Наступного тижня ви дізнаєтеся, зокрема:

  • як отримати інформацію про свого контрагента в електронному кабінеті;
  • чи можна амортизувати генератор, якщо він не використовується;
  • чи можна переплату на бюджетному рахунку зарахувати в рахунок сплати податкових зобов’язань за поточний період;
  • коли можна отримати бюджетне відшкодування з урахуванням нових строків перевірки.

Корисного читання!

З повагою
Зінаїда Омельницька,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали