Слово редактора Uteka-Комерція від 13.09.2022
Шановні колеги!
Цього тижня в Uteka-Комерція ми підготували для вас багато цікавих публікацій на різні теми, включно з публікаціями щодо чергових змін.
Зараз, на жаль, ситуація така, що багато платників податків не можуть сплачувати до бюджету податки з цілком об’єктивних причин – провиною всьому є воєнний стан і його наслідки. Конкретні причини в кожного свої, але результат однаковий – в обліку висить податковий борг, який не вдається погасити. У платника згідно з нормами законодавства, а саме Порядком списання безнадійного податкового боргу, затвердженого наказом Мінфіну від 27.08.2022 № 220, є можливість списати такий борг як безнадійний.
Ми розповіли, які дії потрібно зробити платникові податків, якщо податкові борги виникли в нього через форс-мажорні обставини, пов’язані з війною, а також яким чином відобразити в обліку списання такого боргу.
Також наразі багато платників ЄП за ставкою 2 % приймають рішення про повернення до попередньої системи оподаткування, у тому числі й до сплати ПДВ. І тут виникає багато запитань з приводу нарахування компенсуючих податкових зобов’язань: у який строк слід зареєструвати в ЄРПН податкові накладні та розрахунки коригування, які не були зареєстровані до переходу на ЄП, та інші запитання, які ми розглянули, а також надали 12 практичних ситуацій з приводу нарахування або ненарахування компенсуючих податкових зобов’язань.
У разі відмови від ЄП за ставкою 2 % колишнього платника єдиного податку за ставкою 3 % чи 5 % непокоїть запитання: як рахувати граничну суму річного доходу? А саме: чи потрібно в такому разі враховувати суми, отримані на ЄП за ставкою 2 %? На жаль, прямої відповіді з боку податкової немає, але ми надали аргументи щодо різних підходів.
Також впевнена, що дуже цікаво буде дізнатися:
- які документи потрібно оформити, якщо обов’язки директора виконує засновник;
- чи може бути представником підприємства не його працівник;
- що робити касиру, якщо йому пропонують пошкоджену купюру.
Наступного тижня ми готуємо добірку матеріалів за темою «електронний документообіг», де розглянемо багато практичних питань, зокрема:
- як скласти інструкцію з організації електронного документообігу (зразок);
- чи можна оформляти в електронному вигляді документи на відрядження працівника;
- чи обов’язково роздруковувати електроні документи для зберігання та як завіряти копії;
- хто може підписувати електронні документи та які вимоги ставляться до електронного підпису;
- особливості оформлення електронних документів з контрагентами-нерезидентами.
Корисного читання!
З повагою
Зінаїда Омельницька,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу