Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Комерція від 13.09.2022

Шановні колеги!

Цього тижня в Uteka-Комерція ми підготували для вас багато цікавих публікацій на різні теми, включно з публікаціями щодо чергових змін. 

Зараз, на жаль, ситуація така, що багато платників податків не можуть сплачувати до бюджету податки з цілком об’єктивних причин – провиною всьому є воєнний стан і його наслідки. Конкретні причини в кожного свої, але результат однаковий – в обліку висить податковий борг, який не вдається погасити. У платника згідно з нормами законодавства, а саме Порядком списання безнадійного податкового боргу, затвердженого наказом Мінфіну від 27.08.2022 № 220, є можливість списати такий борг як безнадійний.

Ми розповіли, які дії потрібно зробити платникові податків, якщо податкові борги виникли в нього через форс-мажорні обставини, пов’язані з війною, а також яким чином відобразити в обліку списання такого боргу.

Також наразі багато платників ЄП за ставкою 2 % приймають рішення про повернення до попередньої системи оподаткування, у тому числі й до сплати ПДВ. І тут виникає багато запитань з приводу нарахування компенсуючих податкових зобов’язань: у який строк слід зареєструвати в ЄРПН податкові накладні та розрахунки коригування, які не були зареєстровані до переходу на ЄП, та інші запитання, які ми розглянули, а також надали 12 практичних ситуацій з приводу нарахування або ненарахування компенсуючих податкових зобов’язань.

У разі відмови від ЄП за ставкою 2 % колишнього платника єдиного податку за ставкою 3 % чи 5 % непокоїть запитання: як рахувати граничну суму річного доходу? А саме: чи потрібно в такому разі враховувати суми, отримані на ЄП за ставкою 2 %? На жаль, прямої відповіді з боку податкової немає, але ми надали аргументи щодо різних підходів.

Також впевнена, що дуже цікаво буде дізнатися:

  • які документи потрібно оформити, якщо обов’язки директора виконує засновник;
  • чи може бути представником підприємства не його працівник;
  • що робити касиру, якщо йому пропонують пошкоджену купюру.

Наступного тижня ми готуємо добірку матеріалів за темою «електронний документообіг», де розглянемо багато практичних питань, зокрема:

  • як скласти інструкцію з організації електронного документообігу (зразок);
  • чи можна оформляти в електронному вигляді документи на відрядження працівника;
  • чи обов’язково роздруковувати електроні документи для зберігання та як завіряти копії;
  • хто може підписувати електронні документи та які вимоги ставляться до електронного підпису;
  • особливості оформлення електронних документів з контрагентами-нерезидентами.

​​​​​​​Корисного читання!

З повагою
Зінаїда Омельницька,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
27.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 27.05.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: як отримувати документи від ДПС через електронний кабінет, контракт зберігання (ситуації з практики), чи мають бути у підприємця первинні документи тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерц...
20.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 20.05.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань: строки внесення чергового платежу за ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном; пеня у господарському договорі; банківська таємниця та інше. Шановні колеги! Цьо...
13.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 13.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Ми розповіли у яких випадках діють обмеження та як їх не порушити;продаж основних засобів: коли потрібно оформлювати рішення власників;безкоштовні передачі ЗСУ та іншим некомерційним організаціям...
Кращі матеріали