Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Слово редактора від 11.07.2023

11.07.2023 89 0 0

Шановні колеги!

У публікаціях за тиждень ви знайдете багато цікавої та корисної інформації. 

Почнемо зі змін.

Постійне «вдосконалення» норм Податкового кодексу щодо податку на прибуток спричиняє чергові оновлення форми декларації з цього податку – додаються нові рядки, відмітки, різниці тощо. Цього тижня ми розглянули зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затверджені наказом Мінфіну від 20.02.2023 № 101, який набув чинності з 31.03.2023. Майте на увазі: оновлену форму слід застосовувати починаючи зі звітного періоду – півріччя 2023 року. Докладніше читайте тут.

Також наказом Мінфіну від 09.05.2023 № 239 затверджено нову форму Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт і порядок його заповнення. Нова форма звіту почне діяти з дня опублікування Наказу № 239 (наказ ще не опубліковано). До яких змін треба готуватися, читайте за посиланням.

У травні 2023 року «запрацював» перелік територій, на яких ведуться (велись) бойові дії, та тимчасово окупованих територій. І тепер платники з цих територій зможуть скористатися звільненням від сплати земельного податку, податку на нерухомість, екоподатку за 2022 рік. Виникає запитання: чи треба їм відкоригувати витрати 2022 року та, відповідно, суму податку на прибуток за 2022 рік? Відповідь тут.

Підприємство орендує автомобіль. За умовами договору орендна плата складається з двох частин: є фіксована сума за кожний місяць оренди та змінна частина, яка визначається залежно від пробігу автомобіля за звітний місяць. Ми пояснили підприємству, як в такому випадку заповнювати податкову накладну. Платник єдиного податку отримав у користування приміщення за договором позички, тобто безплатно. Чи насправді це вигідно для нього? Чи не виникає у такому разі в єдинника оподатковуваний дохід, і якщо виникає, то в якому розмірі? Чи не краще взяти приміщення в оренду із щомісячним платежем у розмірі 1 грн? Відповіді на ці та інші питання знайдете за посиланням.

На практиці нерідко виникає ситуація, коли один з учасників ТОВ хоче продати або подарувати свою частку у статутному капіталі товариства іншому учаснику або сторонній особі. Ми докладно розповіли, як оформити такий правочин.

Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого часу. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємство хоче зберегти робочі місця). Ми розповіли, як змінити режим роботи підприємства відповідно до вимог воєнного часу та грамотно це оформити. Більш детально за посиланням.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо, зокрема, такі теми:

  • спецодяг: чи треба фіксувати у наказі про облікову політику, коли це прямі витрати, що списуються на собівартість продукції, а коли – загальновиробничі; 
  • військовий облік на підприємствах: відповіді на запитання;
  • торгівля алкоголем: як подовжити ліцензію;
  • нова форма податкової накладної та зміни у формі декларації з ПДВ: що треба знати платникам ПДВ.

Корисного читання!

З повагою
Зінаїда Омельницька,
головна редакторка
Uteka-Баланс

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали