Слово редактора від 07.05.2024
Шановні колеги!
Цього тижня ми розглянули питання, присвячені організації та обліку операцій у роздрібній торгівлі.
Організаційні питання при відкритті магазину. Для суб’єктів господарювання (далі – СГ), які планують відкрити магазин, ми підготували докладну інструкцію: ми вам підкажемо, з чого почати, на які моменти слід звернути особливу увагу, а також які саме документи потрібно оформити і скільки часу це забере. Ця інформація також буде корисною і для тих СГ, які вже мають магазин роздрібної торгівлі: ви зможете перевірити, чи всі організаційні моменти ви взяли до уваги, а якщо ні – подбати про оформлення необхідних документів. Докладніше читайте за посиланням.
Два підприємці відкривають магазин: як орендувати одне приміщення на двох? Двоє підприємців (один на загальній системі оподаткування, а інший – єдинник другої групи) вирішили орендувати приміщення, щоб відкрити там магазин роздрібної торгівлі. На практиці таке буває часто. Але як у цьому випадку слід оформити договір оренди? Хто повинен виступати орендарем, якщо приміщенням користуватимуться обидва підприємці? Читайте про це тут.
Як отримати ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном. Якщо ви вирішили торгувати в роздріб алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, то знайте, що для такої діяльності потрібна ліцензія. Ми докладно розповіли вам про правила оформлення таких ліцензій.
Облік товарів у роздрібної торгівлі. Облік товарів у роздробі має свої особливості. Адже роздрібне підприємство може використовувати – окрім інших методів оцінки вибуття запасів, передбачених у п. 16 НП(С)БО 9 для товарів (це методи ідентифікованої собівартості одиниці запасів, середньозваженої вартості та ФІФО), – також метод ціни продажу. При використанні перших трьох методів облік товарів у роздробі нічим не відрізняється від обліку товарів на підприємстві оптової торгівлі. А в статті ми розповіли вам про нюанси застосування методу ціни продажу в ланцюжку проходження товарів у роздробі та про використання подарункових сертифікатів.
Роздрібна торгівля у підприємця. Підприємці, які займаються роздрібною торгівлею (а таких дуже багато), часто звертаються до редакції з такими запитаннями: яку систему оподаткування можна застосовувати, чи може це бути перша група платників єдиного податку (далі – ЄП); який код КВЕД потрібно обрати (особливо побоюються помилитися з кодом платники ЄП, оскільки для них є ризик втратити право на застосування спрощеної системи); чи потрібно застосовувати РРО/ПРРО, якщо підприємець здійснює торгівельну діяльність у селі; коли потрібен термінал та чи передбачено відповідальність за його відсутність; як вести облік. Для того щоб вам було простіше займатися бізнесом, ми докладно відповіли на ці запитання, а також порадили, як краще вчинити в тому чи іншому випадку.
Зберігання та переміщення товару: ТЗВ чи витрати на збут? Здавалося б, у цьому питанні неоднозначності бути не може. Проте, як свідчить судова практика, у податківців є свої рецепти обліку і, на жаль, суди не завжди ухвалюють рішення на користь платника податків. Щоб захистити вас, ми вивчили наведені в НП(С)БО правила обліку витрат на зберігання та транспортування товарів, проаналізували податкові ризики (на основі судової практики), а також надали вам чіткі рекомендації, щоб ви мали переконливі аргументи для відстоювання своєї позиції в разі суперечки з контролерами.
Наступного тижня к публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо:
- чи потрібно застосовувати РРО/ПРРО у разі отримання оплати на рахунок через ПТКС, що не належить банку;
- чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ при продажу товарів через закордонні маркетплейси;
- чи є відповідальність продавця, якщо на ціннику одна ціна, а на касі – інша.
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу