Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Слово редактора від 02.01.2024

02.01.2024 193 0 1

Шановні колеги!

Цього тижня ми нагадали вам, які зміни відбувалися протягом 2023 року і чого очікувати від 2024-го.

Із 1 січня 2024 року відновлено проведення індексації грошових доходів відповідно до Закону від 09.11.2023 № 3460-ІХ «Про Державний бюджет України на 2024 рік». Оскільки на весь 2023 рік індексацію було призупинено, ми докладно розглянули, який порядок індексації буде діяти в 2024 році, як визначити базовий місяць для ії проведення.

Протягом 2023 року в ПДВ-законодавство вносилися зміни: стосовно правил блокування податкових накладних та розрахунків коригування, строків їх реєстрації, застосування штрафів, строків для відображення податкового кредиту. Змін було забагато, відстежити їх бухгалтеру важко. І ми зібрали всі ПДВ-нововведення 2023 року в одній консультації, щоб вам було зручно перевірити, чи все зроблено правильно.

Щодо податку на прибуток, то минулий рік не був багатим на зміни: були деякі новації щодо обмінних пунктів, благодійної різниці, перехідних правил у разі зміни системи оподаткування та пара-трійка змін у формі декларації. Та все ж на ці новації варто звернути увагу, звітуючи за 2023 рік. Також з 01.01.2024 припиняє свою дію низка пільг. Тож важливо розуміти, з якими правилами входимо у новий рік. Тому ми зробили для вас короткий аналіз змін та очікувань 2023-2024 рр. щодо податку на прибуток.

Протягом 2023 року внесено чимало змін до трудового законодавства, зокрема до порядку заповнення звітності, правил оподаткування та перевірок. Ми згадали всі «трудові» зміни, які впливатимуть на роботу і 2024 року. 

А ви пам’ятаєте, на що впливає розмірна категорія підприємства? Наприклад, підприємство створено у 2022 році. Згідно з показниками фінзвітності на 31.12.2022 було мікропідприємством. Показники фінзвітності на 31.12.2023 відповідають критеріям малого підприємства: чистий прибуток від реалізації товарів, робіт та послуг становив 50 000 000 грн, а середня кількість працівників досягла 15 осіб. Чи потрібно за підсумками 2023 року створювати резерв на оплату відпусток? У 2022 році такий резерв не створювався відповідно до облікової політики підприємства. Докладна відповідь тут.

4 грудня 2023 року набули чинності зміни до правил надання відпусток. Ми докладно розповіли, що саме змінилося, як застосовувати нові правила, а також розглянули різні ситуації, що виникають на практиці у наших читачів.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція вас очікує:

  • облікова політика підприємства: чи треба щороку вносити зміни;
  • реклама на Фесбуці: якими мають бути облік та оподаткування;
  • послуги від Київстар за січень 2024 року: чи дійсно вони безплатні?

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали