Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форму його організації:
Організація бухобліку супроводжує початок діяльності СГ. Саме перший етап організації бухобліку передбачає вибір суб’єкта ведення обліку, що відбувається на етапі формування установчих документів, оскільки саме в них обумовлюються права та обов’язки власника підприємства щодо вибору форми організації бухобліку, тобто суб’єкта його ведення.
Підставою для визначення форми організації ведення бухобліку на підприємстві є виданий наказ власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи).
Розглянемо детальніше особливості кожної з форм організації ведення обліку:
1. Уведення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби сьогодні залишається найпоширенішою формою організації бухобліку, оскільки вона має значні переваги.