Слово редактора Uteka-Агро від 07.05.2024
Вітаю, шановні колеги!
У нових публікація Uteka-Агро ви знайдете відповіді на запитання щодо купівлі-продажу земельних ділянок, продажу посівів, обліку витрат на зберігання та переміщення товару, оподаткування в разі анулювання ПДВ-реєстрації тощо.
З відкриттям з 01.01.2024 нового етапу обігу земель сільгосппризначення активізувався інтерес до земельних ділянок, які продаються. Але є і зворотний бік медалі: сільськогосподарська земля стала зручним об’єктом для примусового стягнення боргу. Про те, за яких умов та як може бути стягнуто борг за рахунок земельної ділянки сільгосппризначення, що є власністю підприємства, та як діяти, якщо земельну ділянку вже виставили на земельні торги, розповідаємо тут.
Законодавці постійно вдосконалюють процедуру проведення земельних аукціонів. Тож зараз усе більше потенційних покупців і продавців земельних ділянок вдаються саме до цього способу набуття права власності на земельні ділянки. Розповімо про основні етапи проведення земельних торгів, зупинимося на окремих нюансах цієї процедури, а також проаналізуємо, чому власникам приватної сільгоспземлі може бути вигідно продати свою ділянку через аукціон.
Чи можуть орендар і орендодавець зразу звернутися до нотаріуса й укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки? Чи спочатку орендодавець має подати нотаріусу заяву про намір продати ділянку і лише через два місяці можна буде укласти договір? Такі запитання є непоодинокими і доволі часто надходять до нашої редакції. Відповідаємо: oрендар і орендодавець мають право укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки без проходження процедури реалізації переважного права. Але є дві умови. Перша – відсутність суб’єкта переважного права першої черги. Друга – орендар зразу готовий придбати земельну ділянку. Якщо йому потрібно подумати, то власник ділянки повинен подати нотаріусу заяву про намір продати ділянку, і лише в разі відмови орендаря від купівлі він зможе продати її третій особі. А детальніше про це читайте в консультації.
Також, проаналізувавши інші звернення до сервісів «Консультаційна телефонна лінія з експертами UTEKA» та «Особистий помічник», цього тижня відповідаємо на ваші запитання:
- Як продати незавершене виробництво у вигляді посівів сільгоспкультур
- Перенесення та продовження відпусток у мирний та воєнний час
Рекомендуємо чітко розмежовувати витрати на транспортування, пов’язані із придбанням, і витрати на доставку вашим покупцям. Перші включаються до первісної вартості товарів. Другі – визнаються витратами на збут. Податківці дуже уважно вивчають транспортні витрати і перевагу надають включенню до первісної вартості товарів, але не завжди розмежовують, чим є за суттю транспортування. У статті ми проаналізували судову практику з цього питання.
Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку за якими було включено до складу податкового кредиту, не були використані платником в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності до дати анулювання його ПДВ-реєстрації, то такий платник в останньому звітному (податковому) періоді – не пізніше дати анулювання ПДВ-реєстрації – зобов’язаний визначити податкові зобов'язання за такими товарами/послугами, необоротними активами. Про те: що є об’єктом оподаткування в разі анулювання ПДВ-реєстрації; як визначити базу оподаткування; як і коли потрібно оформити податкову накладну (далі – ПН); як відобразити нарахування податкових зобов’язань в останній декларації з ПДВ, – ви можете прочитати у статті.
Платники, які придбавають товари або послуги для використання в операціях, які звільнено від оподаткування або не є об’єктом оподаткування, зобов’язані виписувати зведену ПН і нараховувати податкові зобов’язання на вартість таких товарів/послуг, придбаних із ПДВ. Також платники, що здійснюють як оподатковувані, так і звільнені від оподаткування операції, повинні розподіляти вхідний податковий кредит і нараховувати ПЗ. Для нарахування таких ПЗ вони також складають зведену (розподільчу) ПН. Як правильно це зробити, розповідаємо у статті за посиланням.
Наступного разу в Uteka-Агро пропонуємо рішення таких практичних ситуацій:
- голова ФГ йде на пенсію: як призначити найманого керівника;
- придбали автомобіль: як подати декларацію з транспортного податку;
- виявлено помилки у відомостях про юрособу в ЄДР: як це виправити;
- член ФГ не має змоги викупити землю з постійного користування: чи можна передати її ФГ без викупу.
Легкої вам роботи та корисного читання!
З повагою
Вікторія СТАНКЕВИЧ,
головна редакторка Uteka-Агро,
кандидат економічних наук
Коментарі до матеріалу