Послуги зберігання: облік у зберігача та поклажодавця
Облік за договором зберігання має свої особливості. Головна – ПК передбачено обмеження щодо використання отриманого майна в діяльності зберігача. Неправильний облік операцій призведе до нарахування штрафів із податку на прибуток, ПДВ та єдиного податку (далі – ЄП). Як вести облік операцій за договорами зберігання, щоб уникнути штрафних санкцій, розповімо в цій статті.
Якими документами оформити приймання майна на зберігання та повернення його поклажодавцю, залежить від статусу зберігача.
Якщо зберігач – звичайний суб'єкт господарювання, який не є товарним складом, то сторони договору можуть самі встановити порядок оформлення документів. Пам’ятайте, що документи повинні містити обов'язкові реквізити, установлені ч. 2 ст. 9 Закону № 996.
На практиці передача матеріальних цінностей на зберігання та їх повернення зі зберігання можуть оформлятися:
- або актом приймання-передачі, у якому вказуються їх найменування, кількість, вартість і дається коротка характеристика переданого на зберігання майна;
- або документами, складеними стороною, яка передає, – ТТН або накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11, затверджена Наказом № 193). На них рекомендуємо робити написи «Передано на зберігання» і «Повернення зі зберігання».
При зберіганні майна на товарному складі приймання товару підтверджується одним зі складських документів: складською квитанцією, простим складським свідоцтвом, подвійним складським свідоцтвом (ст. 961 ЦК).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року