Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Послуги зберігання: облік у зберігача та поклажодавця

15.08.2018 1184 0 3

Облік за договором зберігання має свої особливості. Головна – ПК передбачено обмеження щодо використання отриманого майна в діяльності зберігача. Неправильний облік операцій призведе до нарахування штрафів із податку на прибуток, ПДВ та єдиного податку (далі – ЄП). Як вести облік операцій за договорами зберігання, щоб уникнути штрафних санкцій, розповімо в цій статті.

Якими документами оформити приймання майна на зберігання та повернення його поклажодавцю, залежить від статусу зберігача.

Якщо зберігач – звичайний суб'єкт господарювання, який не є товарним складом, то сторони договору можуть самі встановити порядок оформлення документів. Пам’ятайте, що документи повинні містити обов'язкові реквізити, установлені ч. 2 ст. 9 Закону № 996.

На практиці передача матеріальних цінностей на зберігання та їх повернення зі зберігання можуть оформлятися:

  • або актом приймання-передачі, у якому вказуються їх найменування, кількість, вартість і дається коротка характеристика переданого на зберігання майна;
  • або документами, складеними стороною, яка передає, – ТТН або накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11, затверджена Наказом № 193). На них рекомендуємо робити написи «Передано на зберігання» і «Повернення зі зберігання».

При зберіганні майна на товарному складі приймання товару підтверджується одним зі складських документів: складською квитанцією, простим складським свідоцтвом, подвійним складським свідоцтвом (ст. 961 ЦК).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали